després de l'enviament d'informació complementària
El Regne Unit tramita ara l'euroordre contra Ponsatí
L'advocat de l'exconsellera d'Educació afirma que el jutge Llarena l'acusa de «desobediència en lloc de sedició»

jregue42890115 catalunya s former education minister clara ponsati arrives 180625125523 /
El Regne Unit ha acceptat tramitar l’euroordre contra l’exconsellera Clara Ponsatí, després que el jutge del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, hagi enviat la informació complementària demanada per les autoritats britàniques.
L’advocat de Ponsatí, Aamer Anwar, afirma que «ara sembla que Llarena acusa Ponsatí de desobediència» i no de sedició. «Espanya ha fet poc per resoldre les contradiccions evidents que conté una petició poc sòlida. Ara hi ha afegit contradiccions i confusions», ha apuntat Anwar a través d’un comunicat, en el qual també ha dit que la informació nova que aporta Llarena és «mínima».
Ponsatí anirà al jutjat dijous
Ponsatí es presentarà davant les autoritats dijous, 14 de novembre, a Edimburg, segons ha anunciat la seva defensa. Segons l’advocat, en el text enviat per Llarena hi ha poques proves del delicte de sedició. «¿Potser perquè no en poden trobar cap?», es pregunta Anwar. Segons ha explicat l’advocat, els jutges tindran en compte aquestes «contradiccions» del document enviat per Llarena.
Notícies relacionadesL’EUROORDRE ENCARA ÉS VIVA- L’EXTRADICIÓ DE @ClaraPonsati – Warrant now accepted by UK, but Judge Llarena now accuses Clara of ‘disobedience’ rather than ‘sedition’! 🎗Ara, acabem el que vam començar. Lluitarem fins al final, i guanyarem! https://t.co/2zkf5rAsyh
— Aamer Anwar🎗✊🏽#BlackLivesMatter (@AamerAnwar) 8 de noviembre de 2019
Precisament aquest divendres,el jutge Llarena ha remès al Regne Unit informació complementària a l’euroordre contra Ponsatí, com li van reclamar les autoritats britàniques, i en un escrit acusa l’exconsellera d’haver actuat per «aconseguir l’alteració de l’ordre legal i constitucional vigent».
En un escarit informe, al qual ha tingut accés Efe, el jutge del Tribunal Suprem destaca que Ponsatí, juntament amb la resta del Govern, va fer passos per facilitar la celebració del referèndum d’independència de Catalunya «malgrat conèixer la il·legalitat i nul·litat del procés, que finalment va desembocar, tal com es preveia, en actes violents».
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes