Espanya contracta una consultora per millorar la seva imatge als EUA

L'Ambaixada paga 13.400 euros per l'encàrrec, que durarà un mes

zentauroepp46394800 inter congreso190924212628

zentauroepp46394800 inter congreso190924212628 / ERIK S LESSER

1
Es llegeix en minuts

L’Ambaixada espanyola a Washington ha contractat l’empresa de comunicació Glover Park Group durant un mes per un import de 15.000 dòlars (poc més de 13.400 euros) per provar de reforçar la imatge i influència d’Espanyaals Estats Units.

L’empresa ha comunicat el contracte a l’Administració nord-americana en virtut de la Llei de Registre d’Agents Estrangers (FARA), al web de la qual ho ha consultat Europa Press.

Es tracta del mateix registre en què figura, per exemple, la delegació de Catalunya davant dels Estats Units, així com els contractes amb ‘lobbies’ de comunicació firmats en el passat per la Generalitat i, fa anys, pel Govern espanyol.

El contracte, adjudicat el 27 de setembre, ha sigut subscrit per l’ambaixador espanyol a Washington, Santiago Cabanas Ansorena, en què s’estableix que s’activaria a petició d’Espanya al llarg del mes d’octubre amb un preavís d’una setmana.

Un mes no prorrogable

Notícies relacionades

La vigència és d’un mes no prorrogable i l’objecte és la prestació de serveis de consultoria amb l’objectiu de reforçar la imatge i influència d’Espanya en les institucions nord-americanes en qüestions com, entre d’altres, la imatge del país, la problemàtica dels aranzels imposats al sector agroalimentari espanyol i la qüestió catalana.

Els serveis que ofereix Glover Park Group poden incloure contactes amb mitjans de comunicació o amb persones implicades en tasques legislatives o polítiques.