PREPARATIUS DE L'11-S
El PSC no anirà a l'acte institucional de la Diada
Els socialistes consideren que l'acte organitzat pel Govern i el Parlament és de "reivindicació independentista" i, per tant, els "exclou"
psc /
El PSC no participarà en l’acte institucional de la Diada dedicat als "presos i exiliats" que organitzen, de forma conjunta, el Parlament i el Govern. "És de reivindicació independentista i ens exclou", ha lamentat la portaveu parlamentària socialista, Eva Granados.
No participarem en els actes de la Diada que no siguin de caire institucional. L'acte organitzat pel Parlament i Govern és de reivindicació independentista i ens exclou. Les institucions tenen l'obligació de propiciar espais de trobada de tots els catalans https://t.co/R4CgaWobh9
— Eva Granados Galiano /❤️ (@Eva_Granados) 3 de septiembre de 2019
Aquest serà el primer 11 de setembre que els socialistes catalans refusen la invitació a un acte institucional amb motiu de la Diada de Catalunya, mentre que Ciutadans i el PP ja fa anys que no hi acudeixen. Granados ha remarcat que l’"obligació" de les institucions és "propiciar l’espai de trobada de tots els catalans".
Fonts del PSC han precisat que s’absentaran de la cita que Parlament i Govern han promogut sota el títol "Tornarem", però sí que participaran en altres actes institucionals com les ofrenes florals a Rafael Casanova i l’entrega de medalles d’or del Parlament.
"Ens fa molta pena no poder participar-hi, però ens n’han exclòs. Esperem poder tornar l’any que ve amb actes que ens representin a tots", han indicat les mateixes fonts.
Queixa formal al Parlament
El malestar dels partits no independentistes amb l’acte de la Diada organitzat pel Parlament i el Govern s’ha traduït en la presentació per part del PSC, Cs i el PP d’una queixa formal a la Mesa del Parlament, on han reclamat a la Cambra que no participi en aquest acte.
Cs, el PSC-Units i el PP han criticat a la Mesa del Parlament la participació de la Cambra catalana en l’acte institucional dedicat als presos sobiranistes i als dirigents independentistes a l’estranger, sota el títol 'Tornarem'.
Segons fonts parlamentàries, el PSC ha iniciat una queixa verbal quan se’ls ha informat de com serà aquesta celebració, i l’han secundat els altres dos grups, que han lamentat que els membres de la Mesa no coneguessin anteriorment aquests actes, i que haguessin d’assabentar-se’n dilluns per una roda de premsa.
Els grups independentistes de la Mesa han al·legat que no els ho van comunicar la setmana passada perquè els serveis informàtics del Parlament no funcionaven, segons han dit, i fonts de la Presidència de la Cambra han apuntat que el vicepresident primer, Josep Costa (JxCat), va enviar el correu electrònic però no va arribar a temps.
Cs, el PSC i el PP critiquen que el calendari de la Diada "deixa fora la meitat dels catalans" i que membres parlamentaris no se senten representats, cosa que han avisat que els grups reflectiran en l’acte la seva disconformitat i prendran sobre això les iniciatives que vegin adequades.
Eva Granados Govern Parlament Diada de Catalunya PSC PSC Independència de Catalunya Polítics catalans presos
- A SARAGOSSA La mort d’una guineu per grip aviària acosta el virus als humans
- Fòrum Quiero Corredor L’AVE connectarà Barcelona i València en dues hores el 2027
- Tecnologia Meta, obligada a pagar 479 milions d’euros a la premsa digital d’Espanya
- Patrimoni Les obres per recuperar el Tramvia Blau començaran a finals del 2027
- Vivenda ¿Quant temps pot estar una casa a nom d’un mort? David Jiménez, advocat i economista, aclareix els terminis
- Congrés extraordinari Nova crisi a ERC: dimiteix més de la meitat de la direcció a Barcelona per discrepàncies amb la seva presidenta
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- Al Parlament El Govern entrega el Premi Guillem Agulló i Salvador a l’Amical de Mauthausen i a les víctimes del nazisme espanyol
- Balanç del 2025 Les morts en accidents de trànsit a Catalunya augmenten un 5% i els ferits greus, un 11%
- Salut mental ¿Atendre el teu fill o deixar-lo plorar? Rafa Guerrero, psicoterapeuta, aclareix els dubtes: «És una aberració...»
