Pedro Sánchez: «No cal que anem a eleccions, hi ha una tercera via»
El president afirma que si no hi ha acord d'investidura i es repeteixen els comicis, «els progressistes d'aquest país apostaran amb més contundència pel PSOE»

pedro-roca /
El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, en plenes negociacions per sumar recolzaments a la seva investidura, ha remarcat que “no cal que anem a eleccions” ja que entre aquesta possibilitat i un Govern de coalició “hi ha una alternativa o tercera via”.
“La tercera via” és “un govern progressista amb un programa comú progressista, que pot cooperar perfectament amb diferents opcions al govern de coalició que planteja Unides Podem durant els pròxims quatre anys”, ha explicat en una entrevista que aquest diumenge publica ‘El País’.
Notícies relacionadesA l’entrevista, el líder del PSOE llança un missatge a Podem: “Si al final el 10 de novembre hem d’anar a eleccions, els progressistes d’aquest país apostaran amb més contundència pel PSOE”, ha assegurat. En aquest sentit, el president està convençut que els votants d’esquerres apostaran “per un programa progressista” i voldran “quatre anys d’estabilitat”.
Les declaracions de Sánchez es coneixen després que el líder de Unides Podem, Pablo Iglesias, s’hagi queixat en un tuit que el president del Govern en funcions no ha contactat amb el seu partit “en tot l’agost”. Iglesias creu que això significa que Sánchez o bé vol eleccions i no busca acords, o pretén negociar-ho tot en l’últim minut.
Sánchez no nos ha contactado en todo agosto y no tiene previsto que nos veamos hasta el día 10.
— Pablo Iglesias 🔻 (@PabloIglesias) 31 de agosto de 2019
Si la investidura sólo puede ser entre el 17 y el 20, una de dos:
A) Quiere elecciones y no busca acuerdos
B) Pretende negociarlo todo en el último minuto
¿Es esto responsable? pic.twitter.com/QP7212oNc2
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Les batalles del Madrid Florentino declara la guerra a tothom
- TELEVISIÓ I MAS Sandra Barneda
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos