N'HI HA SET QUE NO HO HAN ACONSEGUIT
155 migrants salten la tanca a Ceuta en la primera incursió en grup en un any
El salt s'ha produït cap a les 7.20 hores a través de l'espigó marítim fronterer de Benzú
Unes 155 persones d’origen subsaharià han accedit a Ceuta a primera hora del matí d’aquest divendres en el primer intent de salt en grup del seu perímetre fronterer terrestre des de fa un any, segons han informat Europa Press fonts relacionades amb l’assistència a aquests immigrants, que han precisat que tenen aspecte de ser molt joves. Set migrants més que no han aconseguit baixar la tanca han sigut retornats al Marroc.
El salt s’ha produït cap a les 7.20 hores –quan una densa boira cobria la ciutat autònoma– al’espigó marítim fronterer de Benzú, on acaba per l’extrem nord la doble tanca de 8,2 quilòmetres de longitud i on el Ministeri de l’Interior va executar obres a principis del 2018 per intentar impermeabilitzar-lo.
Ferides lleus
Onze guàrdies civils han hagut de rebre assistència mèdica després de contenir els migrants. Tots presentaven "contusions lleus a braços, cames i mans" i a un d’ells li havien llançat "algun tipus de líquid abrasiu" als ulls, segons han precisat fonts de l’Institut de Gestió Sanitària (Ingesa) en declaracions a Europa Press.
Un noi de 21 anys que ha aconseguit accedir irregularment en territori espanyol també ha sigut traslladat a Urgències, on se li ha diagnosticat un esquinç de turmell. Tots els altres migrants han arribat pels seus propis mitjans o han sigut traslladats fins al Centre d’Estada Temporal d’Immigrants (CETI) local –on fins aquest divendres hi havia 500 forans acollits– per l’Equip de Resposta Immediata davant d’Emergències (ERIE) d’Immigració de la Creu Roja, els voluntaris de la qual han atès fonamentalment "ferides, cops i talls de menor gravetat".
Un de cada cinc arriba per terra
L’últim salt en grup de la frontera de Ceuta es va registrar el 22 d’agost del 2018. Un total de 116 persones van aconseguir accedir a la ciutat, però tots, tret de tres que eren menors d’edat, van ser retornats l’endemà al Marroc aplicant un Tractat de Readmissió de 1992.
Notícies relacionadesGairebé un de cada cinc migrants (18,6%) que arriba a Espanya de manera irregular ho fa per terra –saltant les tanques frontereres amb el Marroc, als baixos de camions i en maleters de cotxes, entre altres maneres–. Aquest 2019 han arribat per aquesta via més de 3.427 persones, segons les dades de l’Organització Internacional per a les Migracions (OIM).
En total, aquest 2019, més de 18.396 migrants han arribat a Espanya de manera irregular, un 43,3% menys que en el mateix període del 2018, en què van arribar un total de 32.451 migrants. En concret, més de 14.969 migrants han arribat a la costa espanyola per mar i 3.427 ho han fet per via terrestre, que inclou els salts de les tanques de Ceuta i Melilla.
- Ciria vol presidir el Barça per "canviar les coses"
- Una ‘Marató’ d’emocions
- Segona vida (25) / LUIS MILLA "Hisenda em va fer una inspecció quan me’n vaig anar del Barça al Madrid"
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Racons emblemàtics de Catalunya L'increïble poble de conte a menys de 40 minuts de Manresa
- Crisi ramadera Illa admet que la Generalitat ja sospitava de l’arribada de la pesta porcina dos dies abans de la declaració oficial
- A instàncies de l’Ajuntament Un ampli dispositiu policial desallotja a Badalona uns 200 migrants de l’assentament més gran de Catalunya
- TELECOMUNICACIONS Telefónica llança la seva oferta final de l’ero amb 4.554 sortides i acosta l’acord amb els sindicats
- Compareixença al Parlament L’oposició acusa Illa de «falta de lideratge» per haver mantingut el viatge a Mèxic malgrat la pesta porcina
- Investigació oberta Ampli dispositiu policial per buscar un pare que no va tornar la seva filla de cinc anys a la mare al Prat de Llobregat
