després dels homenatges a PRESOS D'ETA
De Quinto critica la pena de 22 anys "en una còmoda presó" al segrestador d'Ortega Lara
El comentari del diputat de Ciutadans genera una intensa polseguera a Twitter
El diputat de Ciutadans Marcos de Quinto ha generat un gran soroll a les xarxes socials al comparar la pena de 22 anys "en una còmoda presó" que ha complert un delsetarres que va segrestar Ortega Lara, ja en llibertat, amb els 532 dies "d’infern" que va patir tancat en un zulo el funcionari de presons. "No sé si 22 anys en una còmoda presó espanyola, amb tota la seguretat jurídica de la nostra democràcia, equival a 532 dies d’infern, de 'corredor de la mort’, esperant cada dia el tret al clatell, sense informació i sense companys de cel·la", denunciava el diputat de Ciutadans en un missatge a Twitter.
A continuació, un usuari de la xarxa social preguntava a Marcos de Quinto si això volia dir que proposava per als terroristes 30, 40 o fins a 50 anys de presó, cadena perpètua o fins i tot la pena de mort. "¿Què tal 532 dies en un zulo sense garanties de què pugui passar-te?", ha sigut la resposta del diputat, que ha generat una intensa polseguera a les xarxes.
No se si 22 años en una cómoda prisión española, con toda la seguridad jurídica de nuestra democracia, equivale a 532 días de infierno, de “corredor de la muerte”, esperando cada día el tiro en la nuca, sin información y sin compañeros de celda. https://t.co/QjxAjtLkyM
— Marcos de Quinto (@MarcosdeQuinto) 28 de julio de 2019
El comentari de Marcos de Quinto es va produir hores després que un dels segrestadors de José Antonio Ortega Lara, Xabier Ugarte Villar, sortís de presó i fos rebut amb un homenatge a la localitat d’Oñati.
Notícies relacionadesAquest diumenge, el Govern en funcions de Pedro Sánchez va anunciar que demanarà a la Fiscalia que investigui els homenatges "inadmissibles" que l’esquerra ‘abertzale’ ha retut a Guipúscoa aquest cap de setmana als etarres Xabier Ugarte Villar i José Javier Zabaleta ‘Baldo’ després de la seva sortida de la presó. El primer d’ells es va celebrar aquest dissabte a Hernani, on el dirigent d’ETA José Javier Zabaleta ‘Baldo’, va ser rebut per simpatitzants de l’esquerra ‘abertzale’ després de la seva sortida de la presó de Zuera (Saragossa), al finalitzar una condemna de 29 anys.
Aquest diumenge l’homenatjat ha sigut Xabier Ugarte Villar, un dels segrestadors de José Antonio Ortega Lara, a Oñati, on ha arribat procedent de la presó de Topas (Salamanca) després de complir 22 anys de presó.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se