Anar al contingut

La Generalitat no veu maltractament físic de la professora de Terrassa acusada d'agressió

Ensenyament expedienta la mestra per trencar en públic el treball d'una alumna però no hi veu motivació ideològica

El Periódico

La Generalitat no veu maltractament físic de la professora de Terrassa acusada d'agressió

El departament d’Educació de la Generalitat obrirà un expedient disciplinari per una falta lleu a la professora de Terrassa (Barcelona) que suposadament va agredir una alumna de 10 anys per dibuixar una bandera espanyola en un quadern. La conselleria considera que no ha quedat provat que hi hagués "maltractament físic", però que hi ha fets com esquinçar en públic el treball d’una alumna o deixar-la sola al passadís que podrien constituir una falta lleu.

Educació ha estudiat l’informe aportat per Serveis Territorials del Vallès Occidental, l’informe de la mestra, el de la direcció del centre, l’informe d’urgències del Consorci Sanitari de Terrassa, la denúncia efectuada als Mossos i una instància del pare presentada a l’oficina gestora de Terrassa del departament d’Educació.

Després d’analitzar la documentació aportada per totes les parts, la conselleria ha conclòs que "no s’ha pogut evidenciar fefaentment cap maltractament físic". No obstant, en vista dels mateixos informes, Educació ha confirmat que "hi ha fets que presumptament es van dur a terme per la docent, com trencar en públic el treball d’una alumna o deixar-la sola al passadís", i que "podrien constituir una falta lleu".

Sense "motivació ideològica"

Educació també ha cregut que dels informes "no es percep cap motivació ideològica de la docent en la seva actuació, perquè també va rebutjar els símbols i els dibuixos d’altres alumnes, al considerar que no s’ajustaven als criteris donats a la classe". Per tot això, la conselleria ha decidit obrir un expedient disciplinari a la professora "en el qual es podrà aportar nova documentació".

Així mateix, el departament ha confirmat que, com a mesura cautelar, es va establir que la professora, que és tutora del grup de classe on estudia la nena afectada, estigués sempre acompanyada per una docent quan dirigeix una activitat d’ensenyament-aprenentatge a l’aula. La mesura s’ha aplicat després que dimecres passat 19, Educació decidís obrir una investigació per aclarir la presumpta agressió de la professora a una alumna de 10 anys per haver dibuixat una bandera espanyola en un quadern.

Denúncia de la mare

La investigació es va iniciar després de la denúncia per lesions que va presentar la mare de la nena el dimarts 18 a la nit davant els Mossos d’Esquadra contra la mestra, en què assegurava que va agredir la seva filla i la va fer fora de la classe per haver dibuixat la bandera d’Espanya al seu àlbum. Segons la denúncia, quan l’alumna va seure a la seva cadira, la mestra se li va acostar per darrere, la va aixecar i la va tirar a terra, la qual cosa va provocar que la menor es donés un cop a l’esquena.

Posteriorment, la mare de l’alumna va afegir que la docent va agafar la nena per la samarreta, la va aixecar i la va fer fora de classe mentre la subjectava pel coll. El jutge encarregat del cas està pendent d’obrir diligències arran de l’atestat que van aportar els Mossos d’Esquadra.