ELECCIONS EUROPEES 2019
El PSOE guanyaria en les europees i Puigdemont obtindria un escó, segons el CIS
El PP quedaria com a segona força; Cs, tercer, empatat amb Podem, i Vox entraria amb fins a cinc escons
Oriol Junqueras també aconseguiria representació en la candidatura Ara Repúbliques

cis-europeas
El PSOE guanyaria els comicis europeus del 26 de maig amb 17-18 parlamentaris i l’expresident Carles Puigdemont aconseguiria unescó, l’únic de Lliures per Europa, segons l’estudi del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) fet públic aquest dijous, a poques hores que arrenqui la campanya.
El baròmetre preelectoral conclou que la llista més votada serà la socialista, encapçalada pel ministre d’Exteriors en funcions, Josep Borrell. Aquest bon resultat aplanaria el camí perquè el dirigent català fos comissari europeu. Segons l’estudi, els socialistes pujarien entre tres i quatre escons respecte a les eleccions anteriors, amb entre el 18%-20% del vot.
Al PSOE el seguiria el PP, amb 11-12 escons, en una llista que lidera Dolors Montserrat. Els de Pablo Casado perdrien entre tres i quatre eurodiputats. Ciutadans, amb Luis Garicano al capdavant, obtindria 8 representants, la qual cosa el situaria en empat tècnic amb Unides Podem que obtindria entre 7 i 8 eurodiputats. Vox entraria a l’Europarlament amb 4-5 diputats, entorn del 8% del vot.
La candidatura de la neoconvergència, Lliures per Europa, aconseguiria únicament l’escó de Puigdemont, i quedarien sense representació Antoni Comín i Clara Posatí.
Ara Repúbliques aconseguiria 3 escons, la qual cosa implica l’entrada d’Oriol Junqueras, que hauria d’elegir entre aquest lloc i el seu escó al Congrés dels Diputats.
Notícies relacionadesEl PACMA es tornaria a quedar sense representant.
El 30% dels electors indica, segons el CIS, que encara no ha elegit a quin partit votarà el 26-M.
Dolors Montserrat Josep Borrell CIS Carles Puigdemont Oriol Junqueras José Luis Garicano Eleccions europees
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid