Pascal s'enfronta al PDECat i encoratja una escissió moderada
L'excoordinadora general del PDECat obre la porta a crear un nou partit que no estigui subordinat a Puigdemont
Segons el seu parer hi ha molta gent que se sent «òrfena» i creu que cal atendre-la

43497215 59 /
L’excoordinadora general del PDeCAT, Marta Pascal, ha obert la porta a crear un nou partit que no estigui subordinat a Carles Puigdemont per acudir a unes futures eleccions al Parlament de Catalunya, perquè hi ha molta gent que se sent “òrfena” i creu que cal atendre-la.
En una entrevista que publica La Vanguardia, Pascal ha dit que no està “d’acord amb la situació” i que creu “que ha arribat el moment d’actuar”, i ha afegit que discrepa de la “subordinació de David Bonvehí”, actual president del PDECat.
Per a Pascal, “això no pot seguir així”, s’ha de parlar clar a la gent i “sortir del bucle actual”, pel que s’ha mostrat partidària de “treballar pacientment per a l’única solució possible a Catalunya: un referèndum acordat”.
Tot i que ha dit que és Artur Mas qui ha de decidir si ha de tornar a la política, ha assegurat que l’espai que ella defensa “ha de ser un esforç compartit per diverses generacions”.
Crítiques a Puigdemont
Pascal s’ha mostrat molt crítica amb l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont i considera un “error” pretendre una Catalunya “guiada per control remot”.
“Catalunya no es pot dirigir des de Waterloo, ni es pot regir des de l’emotivitat desbordada i l’antipolítica”, ha afirmat, alhora que ha assegurat que les discrepàncies amb Puigdemont venen de lluny i que ella era partidària de convocar eleccions a finals d’octubre del 2017.
“Concessions a la CUP”
“Mai vam haver de deixar-nos arrabassar l’autogovern. Vam fer massa concessions a la CUP, una organització amb la qual no tenim res a veure”, ha remarcat.
Pascal també va ser contrària a la retirada de la primera línia política d’Artur Mas, el gener del 2016, i creu que llavors tampoc s’hauria d’haver cedit a “la pressió de la CUP”, perquè no es pot perdre la “identitat” ni cedir tant espai a l’esquerra.
Ha dit que la direcció del PDECat va exercir la seva responsabilitat recolzant la moció de censura a Mariano Rajoy perquè era el “pas necessari per intentar obrir un nou temps polític”, tot i que Puigdemont “segurament creia que era millor mantenir un escenari de forta confrontació”.
Pascal considera que l’esmena a la totalitat dels pressupostos per part del PDECat, ordenada per Puigdemont quan ella ja no era al capdavant del partit, “va ser un greu error” i s’ha preguntat si es vol “regalar l’eix de la influència política d’Espanya a un partit d’extrema dreta”.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Pròxim Orient Les mesures de la Comissió Europea contra Israel només afectaran un terç de les importacions
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema ‘Sirat’, d’Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscars 2026