CONFIRMAT PER CASADO
El PP recorrerà aquesta setmana els 'divendres socials' del Govern davant del Constitucional
"No es pot governar com a un li surt dels decrets", es queixen els populars
pablo-casado-en-ferrol
El president del Partit Popular, Pablo Casado, ha confirmat aquest dimecres que la seva formació acudirà al Tribunal Constitucional per presentar un recurs contra els reials decrets llei aprovats pel Govern de Pedro Sánchez en els qualificats com a "divendres socials", que se celebren després de la dissolució de les Corts i la convocatòria d’eleccions generals. "No es pot governar com a un li surt dels decrets", ha assenyalat.
"Segons el TC, si no són d’urgent necessitat són inconstitucionals, i molt més amb les Corts dissoltes", ha indicat el president dels populars, per a qui "no és ètic que s’intenti llançar aquest debat" que "incompleix amb la mateixa jurisprudència del Constitucional".
"Fins al final"
Així, el líder de l’oposició ha promès que "arribarà fins al final" perquè Sánchez no pugui, "amb diners de tots, finançar la seva campanya". "Arribarem on faci falta perquè no es faci campanya a costa dels espanyols", ha recalcat.
El recurs es realitzarà aquesta mateixa setmana, segons ha avançat ‘El Mundo’, i es produirà després que la Junta Electoral Central (JEC) hagi rebutjat prohibir les rodes de premsa governamentals d’aquests dies. Segons aquest rotatiu, el mateix gabinet de Casado, el cap del qual és Javier Fernández-Lasquetty, i l’assessoria jurídica ja ultimen el text.
Avançat per Hernando i García Egea
Notícies relacionadesEl portaveu adjunt del PP al Congrés, Rafael Hernando, ja va avançarRafael Hernando aquest dimarts que el partit estava estudiant la possibilitat d’anar al Tribunal Constitucional per impedir el que considera un ús "electoralista" dels Consells de Ministres per part del Govern de Pedro Sánchez.
Per la seva part, el secretari general dels populars, Teodoro García Egea, va criticar el que ha denominat com a "divendres antisocials" o "divendres negres" del Govern, i el PP ha deixat clar que adoptarà totes les mesures que estiguin en les seves mans per impedir-los.
- Accident de trens La jove embarassada a l’UCI després de l’accident a Adamuz dona a llum
- Curiositats del món animal Ni se sent abandonat ni li és igual: això sent el teu gat quan te’n vas de casa, segons la ciència
- Festival Barnasants Martirio: «El meu personatge surt de mi i mai m’ha dit el que he de fer»
- Barcelonejant La gala que reuneix el repertori més variat de vips de totes les gales
- Nous models de turisme L’intercanvi de cases per vacances es quintuplica des del 2020: «No només estalvies, viatges d’una altra manera, vius la vida d’altres»
