Visites a Benicàssim i La Rioja
El Govern remarca que els viatges de Pedro Sánchez són d'"interès general"
Ciutadans retreu al president de l'Executiu un "ús i gaudi personal" del Superpuma o el Falcon

dgc8knux0aapucc
El Govern ha remarcat que els viatges que el president del Govern, Pedro Sánchez, ha fet des de la seva arribada al Palau de la Moncloa, inclòs el seu desplaçament per assistir al festival de música de Benicàssim o per acudir al casament d’un familiar a La Rioja, sónd’"interès general".
D’aquesta forma breu l’Executiu respon a una bateria de preguntes plantejades per Ciutadans, que demanava saber els motius pels quals "de manera sistemàtica" el Govern declara com a secret oficial els viatges personals del president quan utilitza mitjans del Ministeri de Defensa coml’helicòpter Superpuma o el Falcon.
Els diputats de la formació taronja Miguel Ángel Gutiérrez i Javier Cano denunciaven en les seves preguntes l’"afició" de Sánchez per aquest mitjà de transport i en concret l’ús del Falcon per a "ús i gaudi" d’esdeveniments "estrictament personals", dels quals "amb prou feines ha transcendit informació" o han sigut directament declarades "secret oficial".
"En compliment" de la llei
Notícies relacionadesEntre altres desplaçaments en el Falcon, destaquen el viatge del president i la seva dona per assistir al festival de música de Benicàssim o el que va fer a finals de l’any passat a La Rioja per acudir al casament del seu cunyat, dels quals no se’n sap el cost perquè els dos van ser classificats com a "secret oficial".
No obstant, des de Moncloa apunten que "els desplaçaments del president tenen per objectiu l’interès general del país" i que es realitzen, a més, "amb estricte compliment de tot l’ordenament jurídic", segons la resposta que ha donat a Ciutadans.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- La relació de Catalunya i l’Estat La Diada deixa de ser un maldecap per al Govern espanyol
- Guardó de la generalitat Yadvinder Malhi, expert en boscos tropicals, guanya el premi Margalef 2025
- TORNADA AL COL·LE La Generalitat prorroga un sol curs l’amenaçat ‘MIR docent’
- Albert Jauregui, cirurgià: "El pulmó i el cor d’un porc podrien solucionar l’escassetat d’òrgans"
- Aquest estiu Les actuacions contra el ‘top manta’ es dupliquen a BCN
- Mireia González, alcaldessa de Santa Coloma: "Santa Coloma seguirà liderant les polítiques de rehabilitació d’habitatge"