missatge de Nadal a bord del 'Joan Carles I'
Sánchez enalteix el "tremend esforç" de les tropes espanyoles a l'exterior
Ha remarcat la tasca de les 14.000 dones que integren l'Exèrcit
"Torneu sans i estalvis a casa amb satisfacció del deure complert", diu el president
El president del Govern, Pedro Sánchez, ha valorat aquest dilluns 24 de desembre el "tremend esforç" que fan les tropes espanyoles a les diferents missions a l’exterior, que contribueixen de forma "notable" a la pau i l’estabilitat a les zones on es troben desplegades.
A les seves primeres festes nadalenques a la Moncloa, Sánchez ha complertla tradició, però no ho ha fet des del Palau com era habitual, sinó per videoconferència des de vaixell ‘LHD Joan Carles I’, atracat a la Base Naval de Rota (Cadis).
Picada d’ullet a la dona
En el tradicional missatge nadalenc a les tropes a l’estranger, el president de l’Executiu ha remarcat la tasca de les 14.000 dones que integren l’Exèrcit, 263 d’elles desplegades a l’exterior.
Sánchez també ha assenyalat que aquesta "tasca callada" de les forces armades és, a més, un "pilar fonamental" per a la seguretat nacional i una "peça clau" de l’Estat de benestar. Després de recordar els familiars i amics dels militars desplegats a l’exterior, els ha enviat una petició en nom seu i en el del conjunt de la societat: “Torneu sans i estalvis a casa amb satisfacció del deure complert", els ha dit.
També han sigut presents la ministra Margarita Robles, el secretari d’Estat de Defensa, Ángel Olivares, i el Cap d’Estat Gran de la Defensa (Jemad), el general Fernando Alejandre.
16 missions
Notícies relacionadesLes Forces Armades espanyoles són presents en 16 missions a l’exterior, amb 3.025 militars i guàrdies civils desplegats en quatre continents. Els contingents més nombrosos estan al Líban, amb 620 cascos blaus, i a l’Iraq, amb 575 efectius. En el marc de l’OTAN participen en la defensa dels països bàltics i Turquia, i assessoren les forces de seguretat a l’Afganistan.
Las FF.AA. españolas están presentes en 16 operaciones en 4 continentes, con más de 3000 militares y guardias civiles desplazados, velando por la PAZ y la estabilidad internacional.
— La Moncloa (@desdelamoncloa) 24 de diciembre de 2018
¡¡Gracias por vuestro trabajo, vocación y profesionalidad, #feliznavidad!! pic.twitter.com/hphE1NwuhD
Espanya també està present en totes les missions militars que la Unió Europea desenvolupa al continent africà, amb desplegaments a Mali, la República Centreafricana, Somàlia, el Senegal i el Gabon, així com en les operacions que proven d’impedir el tràfic il·legal de persones davant les costes de Líbia i la pirateria a l’oceà Índic.
- FC Barcelona El Barça es topa amb el Bayern i tot es decidirà al Camp Nou (1-1)
- Música Concerts gratis pel Dia Internacional de Jazz a Barcelona: hora, lloc i programació
- Brot en un hospital Què és la sarna noruega que està afectant més de 30 persones a Galícia? Té cura?
- Getafe-Barcelona (0-2) El Barça s’imposa al futbol pedra i té el títol de Lliga a un pam
- MUNDIAL DE MOTOGP Márquez torna en gran a Jerez protagonitzant una altra pilleria
