EL PROCÉS ALS EUA
'The New York Times' visita Junqueras i Romeva a la presó
L'exvicepresident explica que no va marxar a l'estranger per continuar a prop de la seva gent

zentauroepp39281573 junqueras y romeva181129100604 /
La situació delspolítics i líders independentistes en presó preventiva i el seu pròxim judici continua despertant l’atenció més enllà de les fronteres espanyoles. Bona mostra d’això és l’entrevista que 'The New York Times' ha realitzat a l’exvicepresident Oriol Junqueras i a l’exconsellerd’Exteriors Raül Romeva.
En un article titulat 'Els exlíders de Catalunya entre reixes continuen compromesos amb la causa separatista', el corresponsal a Espanya del rotatiu nord-americà, Raphael Minder, fa un repàs de l’estat actual de la política catalana, poques setmanes abans que arrenqui el judici per rebel·lió al Tribunal Suprem, i destaca que, malgrat haver sigut empresonats, els polítics independentistes no han abandonat el seu objectiu.
"Es pot argumentar que vam subestimar algunes de les dificultats del que volíem fer l’any passat, però ara ningú hauria de subestimar la força del nostre moviment", assegura Junqueras en la conversa amb Minder.
D’altra banda, Romeva considera que la llarga estada en presó preventiva demostra el "fracàs" de l’Estat espanyol.
En un altre moment de l’entrevista, el líder d’ERC evita donar la seva opinió sobre la decisió de Carles Puigdemont de fugir a l’estranger per eludir l’acció de la justícia i assegura: "El meu propi objectiu sempre ha sigut continuar a prop de la meva gent per mostrar-los que estic disposat a fer tots els esforços i sacrificis possibles per defensar el que crec".
Finalment, Junqueras nega que estiguin rebent cap tracte de favor a la presó, com denuncien el PP i Ciutadans. L’únic privilegi real, assegura, és que se li hagi permès ensenyar a altres interns astronomia, història i matemàtiques.
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- TRIBUNALS La fiscalia investiga «l’absència de plans de prevenció» d’incendis després de «la situació desastrosa» d’aquest estiu
- Incendis provocats L’estratègia en l’incendi de Fasgar (Lleó) es «trenca» perquè algú torna a calar el foc després del pas dels bombers
- Succés a Lleida Detingut un menor per la mort d’un noi de 18 anys a Tàrrega després d’una baralla
- Incendis Castella i Lleó analitzarà les empreses adjudicatàries que fan servir peons forestals sense formació
- Congrés mundial a Barcelona Els microbis ja s’adapten al canvi climàtic: biòlegs detecten en hospitals un fong híbrid resistent a la calor