TRIBUNALS
La fiscalia investiga «l’absència de plans de prevenció» d’incendis després de «la situació desastrosa» d’aquest estiu
El responsable de Medi Ambient del ministeri públic insta els fiscals dels territoris on s’han produït els focs que «plantegin exigir la possible responsabilitat penal, del tipus que sigui, dels que, tenint l’obligació d’elaborar els plans, no ho hagin fet»
La Fiscalia de Medi Ambient ha instat els fiscals dels territoris on s’han produït incendis que comprovin l’existència dels plans de prevenció d’incendis davant la «desastrosa situació» que s’està vivint aquest estiu, segons especifica un escrit del 18 d’agost, a què ha tingut accés aquesta redacció.
En concret, s’ha instat els fiscals especialistes en medi ambient «a estudiar els casos d’incendis produïts [...]. És a dir, incendis en llocs amb absència de plans de prevenció, per falta d’iniciativa per part de l’Administració competent, amb l’objectiu de determinar si l’absència de plans ha pogut incidir negativament en la producció de l’incendi», completa l’escrit signat pel fiscal de Sala de Medi Ambient i Urbanisme, Antonio Vercher.
Notícies relacionadesA més, l’escrit recorda als fiscals que l’existència d’aquests plans és «ineludible», de manera que, «si no estan elaborats, procedirà que es plantegin exigir la possible responsabilitat penal, del tipus que sigui, dels que, tenint l’obligació d’elaborar-los, no hagin dut a terme la seva obligació».
En el cas que «la situació examinada no sigui determinant de cap delicte», prossegueix l’escrit de Vercher, demana als fiscals que determinin si procedeix determinar-ne la responsabilitat «a l’administració sancionadora, als efectes legals que procedissin».
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Zona de lliure comerç Com rep el Mercosur l’acord amb la UE: El Brasil i l’Argentina, els gegants guanyadors
- Els EUA capturen Maduro Diosdado Cabello va intentar ‘enganyar’ l’Audiència Nacional perquè extradís una opositora a la qual acusa d’armar mercenaris
- Dakar Luciano Benavides arrabassa el Dakar a Brabec per dos segons en un increïble final
- Apunts polítics de la setmana ¿Cedirà Puigdemont al ‘pressing Junts’ i avalarà el nou finançament al Congrés?
- Balanç de situació després de 30 dies D’un assentament enquistat al malestar dels veïns: les 5 incògnites del desallotjament del B9 de Badalona un mes després
