La crisi catalana
Eduard Pujol, sobre les llistes d'espera en sanitat: "Ens distraiem amb qüestions que no són les essencials"
El dirigent de JxCat creu que la "solució real del problema" és votar contra l'"estrangulació" per part de l'Estat

zentauroepp46035113 pla curt del portaveu adjunt de jxcat eduard pujol aixecan181128001226 /
El portaveu adjunt de JxCat, Eduard Pujol, considera que la solució per a la crisi sanitària a Catalunya és votar sobre el seu dret a l’autodeterminació i que discutir sobre les llistes d’espera no és l’"essencial". "De vegades ens distraiem amb qüestions que no són les essencials. Que si 85 dies de llista d’espera, que si haurien de ser 82...", ha assenyalat aquest dimarts a Ràdio 4. "Ens estem barallant per les engrunes. Hem d’anar a la resolució real del problema", ha afegit. Una "solució" que passa,a parer seu, pel fet que Catalunya decideixi el seu futur per fugir de l’"estrangulació" a la qual la té sotmesa l’Estat.
.@PujolBonell ''Ens estem barallant per les molles. Hem d'anar a la resolució real del problema. I la solució real del problema davant d'un estat que no fa res a favor del país, és plantejar que necessitem votar, decidir el nostre futur''https://t.co/vvdGstFCwd
— El Matí a Ràdio 4 (@ElmatiaRadio4) 27 de noviembre de 2018
Pujol ha expressat tota la seva "comprensió" cap a la "crítica" i la "mobilització" del col·lectiu sanitari contra la seva situació de col·lapse, però ha assenyalat que es tracta d’"un problema estructural". "No és un problema de Govern", ha remarcat. "Estem escanyats, estem ofegats i aquesta és la situació estructural que viu Catalunya", ha insistit.
Notícies relacionadesDesprés de criticar els polítics que sembla que "suquin pa" en la situació, i que no van a favor dels "interessos" del país, ha apuntat: "La nostra opció és fer república. No és un deliri".
Discutir sobre les llistes d’espera, ha afegit, és "un enorme fracàs de país", perquè els catalans mereixerien que fossin molt més curtes. "¿I per què no hi arribem? Perquè no hi ha mitjans i no els tindrem mai si no fem el salt a la república", ha dit.
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Barcelonejant La nit que Basté va robar una corbata
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Pogacar triomfa en el Dauphiné davant Vingegaard
- Russell s’imposa en el caos de McLaren al Canadà
- La lliçó del compromès Leo Messi
- Un PSG insaciable esclafa l’Atlètic