La crisi catalana
Eduard Pujol, sobre les llistes d'espera en sanitat: "Ens distraiem amb qüestions que no són les essencials"
El dirigent de JxCat creu que la "solució real del problema" és votar contra l'"estrangulació" per part de l'Estat
zentauroepp46035113 pla curt del portaveu adjunt de jxcat eduard pujol aixecan181128001226 /
El portaveu adjunt de JxCat, Eduard Pujol, considera que la solució per a la crisi sanitària a Catalunya és votar sobre el seu dret a l’autodeterminació i que discutir sobre les llistes d’espera no és l’"essencial". "De vegades ens distraiem amb qüestions que no són les essencials. Que si 85 dies de llista d’espera, que si haurien de ser 82...", ha assenyalat aquest dimarts a Ràdio 4. "Ens estem barallant per les engrunes. Hem d’anar a la resolució real del problema", ha afegit. Una "solució" que passa,a parer seu, pel fet que Catalunya decideixi el seu futur per fugir de l’"estrangulació" a la qual la té sotmesa l’Estat.
.@PujolBonell ''Ens estem barallant per les molles. Hem d'anar a la resolució real del problema. I la solució real del problema davant d'un estat que no fa res a favor del país, és plantejar que necessitem votar, decidir el nostre futur''https://t.co/vvdGstFCwd
— El Matí a Ràdio 4 (@ElmatiaRadio4) 27 de noviembre de 2018
Pujol ha expressat tota la seva "comprensió" cap a la "crítica" i la "mobilització" del col·lectiu sanitari contra la seva situació de col·lapse, però ha assenyalat que es tracta d’"un problema estructural". "No és un problema de Govern", ha remarcat. "Estem escanyats, estem ofegats i aquesta és la situació estructural que viu Catalunya", ha insistit.
Notícies relacionadesDesprés de criticar els polítics que sembla que "suquin pa" en la situació, i que no van a favor dels "interessos" del país, ha apuntat: "La nostra opció és fer república. No és un deliri".
Discutir sobre les llistes d’espera, ha afegit, és "un enorme fracàs de país", perquè els catalans mereixerien que fossin molt més curtes. "¿I per què no hi arribem? Perquè no hi ha mitjans i no els tindrem mai si no fem el salt a la república", ha dit.
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- PATRIMONI La Sagrada Família ja és l’església més alta del món
- Intriga amb rerefons social i polític
- La gestió de la dana L’exconsellera Pradas, sobre la tarda del 29-O: "No sabia on era Mazón"
- El futur de l’educació El reforç de l’oralitat des d’infantil millora la lectoescriptura i l’èxit escolar
- Apunts polítics de la setmana ¿Què guanya i què perd Puigdemont amb la seva ruptura amb Sánchez?
- La rutina d’exercicis de la Rosalía amb la qual s’atreveix fins i tot amb l’òpera: “Tots els espectacles exigeixen que estigui en plena forma”
- Un empresari espanyol resident a la Xina revela com veuen l’okupació a Àsia: «No els entra al cap, pensen que m’ho invento»
- Comunitat Valenciana Dirigents del PP valencià demanen una sortida a la crisi amb Mompó de nou líder
- Cine y salud mental Marta Lopera, investigadora de la UOC: “El buen terror no explota la locura, la convierte en experiencia humana”
