Acusacions de la Fiscalia
Ciutadans forçarà el PSOE a posicionar-se sobre possibles indults per al procés
Arrimadas afirma que les declaracions socialistes comprometen "greument" la independència judicial

La líder de l’oposició a Catalunya, Inés Arrimadas. /
Ciutadans vol evitar que el Govern pugui indultar els presos del procés i ha presentat, per això, una proposició no de llei contra la impunitat dels encausats pel"cop separatista" a Catalunya, que obligarà les forces polítiques a retratar-se.
El grup parlamentari de Ciutadans ha argumentat que, en paral·lel a la tramitació de la causa penal, dirigents polítics socialistes s’han mostrat favorables a l’"atenuació" de les mesures adoptades contra els polítics empresonats.
Segons Ciutadans, aquestes afirmacions comprometen "greument" el principi d’independència del Poder Judicial, al qual s’adverteix –afirma– de la "possible inexecució" de les sentències condemnatòries que es podrien dictar.
La proposició, que té tota la intenció de conèixer la posició del PSOE i del president del Govern, Pedro Sánchez, tal com ha assenyalat aquest divendres la líder del partit taronja a Catalunya, Inés Arrimadas, recorda en l’escrit que el líder del PSC, Miquel Iceta, s’ha mostrat en diverses ocasions partidari de l’indult.
Ciutadans creu que amb aquesta mesura de gràcia tots els ciutadans es poden sentir "discriminats i desemparats" davant el fet que determinats dirigents polítics que han mostrat "un manifest menyspreu per la llei, la democràcia i la convivència" es vegin lliures de tota responsabilitat. També ho ha fet –afirma el grup taronja- la delegada del Govern a Catalunya, Teresa Cunillera.
Això suposaria, segons la seva opinió, "un greu i irresponsable exercici de deslegitimació i voladura" del sistema democràtic.
Ciutadans PSOE Miquel Iceta Govern Fiscalia General de l'Estat Judici del 'procés' Polítics catalans presos
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Medi ambient L’ús intensiu de les dessalinitzadores situa les reserves dels pantans al 74%
- MÚSICA AMB MISSATGE POSITIU El 'revival' dels balcons del clàssic del Dúo Dinámico 'Resistiré'
- Obituari Mor Manuel de la Calva, membre del Dúo Dinámico, als 88 anys
- Immigració El Govern aprova el repartiment de menors migrants entre comunitats autònomes
- Jubilació La despesa en pensions puja un 6,2% a l’agost, fins a la xifra rècord de 13.621 milions
- Reunió del Consell Executiu El Govern llaura el camí dels pressupostos amb un reforç de la hisenda catalana i el reconeixement final a la llei de barris