'CAS NÓOS'
Iñaki Urdangarin obté el segon grau penitenciari
La decisió arriba dos mesos després que el cunyat del rei Felip VI ingressés a la presó de Brieva

I¿aki Urdangar’n en el aeropuerto de Madrid. /
Iñaki Urdangarin, condemnat pel Tribunal Suprem a cinc anys i deu mesos pel‘cas Nóos’, ha sigut classificat en segon grau penitenciari, segons ha avançat ‘El Confidencial’ i han confirmat a Efe fonts d’Institucions Penitenciàries.
Les fonts han precisat que la proposta per donar el segon grau a Urdangarin es va fer el dia 9 passat i la Junta de Tractament de la presó de Brieva (Àvila) –on està pres des del 18 de juny– ho va acordar el dia 17.
Urdangarin es troba complint condemna pels delictes de prevaricació continuada, malversació, tràfic d’influències, frau a l’Administració i dos delictes fiscals. La seva defensa ha presentat un incident de nul·litat davant del Suprem, un tràmit previ a la presentació d’un recurs d’empara al Tribunal Constitucional.
En l’escrit de nul·litat, els advocats del marit de la infanta Cristina van al·legar que la sentència està mancada de “base material lògica”, té contradiccions i conclusions predeterminades, així com falta de motivació material i van demanar, en conseqüència, que es deixi sense efecte per obtenir la lliure absolució.
¿En què consisteix el segon grau?
Notícies relacionadesElsegon graus’estableix després de dos mesos d’ingressar a la presó i l’obtenen la majoria dels presos. Se’n beneficien aquells penats en “qui es presenten unes circumstàncies personals i penitenciàries de normal convivència”, segons explica Institucions Penitenciàries.
Els reclusos classificats en segon grau no tenen capacitat de viure en semillibertat, un estat que s’obté amb el tercer grau penitenciari. Amb el règim de segon grau, el reu ha de complir almenys la quarta part de la seva condemna per poder obtenir el seu primer permís penitenciari. Fins aquell moment el pres seguirà permanentment a la presó.
- Testimoni D’un casament secret amb una catalana a un matrimoni concertat al Pakistan: «He assumit que no em tornaré a enamorar»
- Reinvenció d’una icona La multimilionària reforma de l’hotel Arts
- Badalona Albiol denuncia la falta d’infraestructures que ha obligat a tancar les platges de Badalona: «En 11 anys no s’ha construït res»
- Històries de les Glòries (4) L’escalèxtric viatger de Porcioles
- Catàstrofe mediambiental La gestió forestal, clau per evitar els incendis a Euskadi
- Previsió meteorològica Setmana d’inestabilitat a Catalunya: el temps canvia i arriben núvols i tempestes
- Entrada en servei El nou carril bus de la B-23 arriba des d’avui fins a la Diagonal de Barcelona
- Òbit Mor Verónica Echegui als 42 anys
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Curs polític Feijóo presenta un pla amb 50 mesures davant els incendis: un registre de piròmans, exempció d’impostos i ajudes a la ramaderia