A LA PLAÇA DE CATALUNYA
BCN homenatja les víctimes del 17-A sense gaires distraccions polítiques
L'independentisme s'absenta d'una plaça de Catalunya que no s'ha omplert
Grups constitucionalistes aclamen i victoregen el Rei a la seva arribada a l'acte
Barcelona ha retut homenatge a les víctimes dels atemptats del 17-A. Aquest era l’objectiu i el temor era que la conjuntura política ho impedís. Finalment l’acte institucional de la plaça de Catalunya, amb la presència dels Reis, el Govern central i el Govern, s’ha celebrat amb l’emoció i el respecte esperable. Tan sols els crits d’un reduït grup, que ha llançat visques al Rei i a Espanya, han trencat en alguna ocasió el clima, la qual cosa ha forçat la majoria a fer-los callar. Sense èxit. Només al final, quan l’acte ha finalitzat s’ha escoltat el crit que ha definit la resposta ciutadana de fa un any: “No tenim por”.
La plaça no estava atapeïda. Ha presentat un bon aspecte, però la multitud s’ha situat de manera esponjada, lluny de les estretors del minut de silenci celebrat el 18 d’agost de l’any passat, el dia després de la matança.
L’acte institucional, que ha començat cap a les 10.30 hores amb 'El cant dels ocells', de Pau Casals, ha comptat amb la presència d’algunes de les víctimes, a primera fila, i amb les autoritats en segon pla, drets. S’ha de destacar la presència dels presidents del Congrés (Ana Pastor) i del Senat (Pío García Escudero). No tant per la seva presència per si mateix, tot i que no sigui comú veure’ls a Barcelona junts en un acte oficial, sinó perquè, juntament amb Pedro Sánchez, han establert una barrera protocol·lària de separació entre Felip VI i el president Quim Torra.
Homenatge musical
Notícies relacionadesL’homenatge, conduït per la periodista Gemma Nierga, ha consistit en la interpretació d’‘El cant dels ocells’, la lectura en vuit idiomes –els que parlen les víctimes dels atemptats– d’un fragment del poema ‘Devocions sobre situacions inesperades’, de John Donne, a càrrec de vuit joves que professen diferents religions i la interpretació de les cançons ‘Somewhere under de rainbow’. ‘Hallellujah’, ‘Imagine’ i ‘Qualsevol nit pot sortir el sol’.
L’independentisme organitzat ha brillat per la seva absència. Com es va especular, les organitzacions secessionistes han optat per ‘fer un Tortosa’, és a dir, menystenir la presència del monarca. Tan sols la gran pancarta que, des d’un edifici de la plaça, deia que el Rei “no era benvingut als Països Catalans” ha recordat la polèmica de les últimes setmanes i la temptativa de boicot a la presència de Felip VI. En el centre de la plaça, i als voltants, s’han vist profusió de banderes i símbols ‘rojigualdos’.
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Accident a Mallorca Mor l’exvicerector dela UB Gaspar Rosselló al caure sobre unes roques
- Consells científics El cervell necessita entre 8 i 14 dies per desconnectar per vacances: «Descansar no és un caprici, és una necessitat psíquica»
- EL NINOT DE MODA 48 hores d’espera per un Labubu
- Revisionisme nacionalista Trump canvia noms de llocs i festivitats en un intent de reescriure la història dels EUA
- LA PRETEMPORADA BLAUGRANA Rashford diu no estar preocupat per la seva inscripció: «Confio que el club ho resoldrà»
- Meteorologia adversa Les temperatures extremes posen en alerta sis comunitats a l’inici de l’onada de calor
- Relacions interpersonals El celibat voluntari s’obre pas entre les joves: «Fa dos anys que estic sense relacions i mai he estat millor»
- Restriccions Tanquen els accessos al Cap de Creus i a l’Albera aquest diumenge per risc d’incendi