Relleu en la legació
L'exministre Dastis serà el pròxim ambaixador d'Espanya a Itàlia
L'exministre d'Exteriors té experiència com a representant espanyol a l'estranger
Spain Foreign Minister Alfonso Dastis Quecedo addresses the United Nations General Assembly Thursday Sept 21 2017 at the U N headquarters AP Photo Frank Franklin II /
L’exministre d’Afers Exteriors Alfonso Dastis serà el pròxim ambaixador d’Espanya a Itàlia, han confirmat aquest dilluns fonts diplomàtiques.
Diplomàtic de carrera, Dastis estava "pendent de destí" en el Ministeri d’Afers Estrangers des que va ser substituït al capdavant del departament el 7 de juny passat per Josep Borrell.
El nou ministre, que inicialment havia paralitzat diversos nomenaments d’ambaixadors, ha ofert al seu antecessor en el càrrec un dels destins més apreciats de la carrera diplomàtica.
Al llarg de la seva carrera, Dastis ha exercit com a ambaixador representant d’Espanya a la Unió Europea (UE), conseller en la missió d’Espanya davant de Nacions Unides, a Nova York, i lletrat del Tribunal de Justícia de les Comunitats Europees i vocal assessor en la Direcció General de Coordinació Jurídica i Institucional de la Secretaria d’Estat per a la Unió Europea.
Des del juny del 1996 i fins al setembre del 2000 va ser vocal assessor al Departament d’Internacional i Seguretat del Gabinet del llavors president del Govern espanyol, José María Aznar.
Més tard, va ser nomenat director de la Unitat de Recolzament del Comitè Organitzador de la Presidència Espanyola de la UE el 2002, amb rang de subdirector, i secretari general d’Assumptes Europeus.
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Crisi per la gestió del temporal Vilaplana va acostar Mazón amb el seu cotxe fins al Palau el 29-O
- Baixa temporal Andreu Buenafuente abandona TVE de manera inesperada per prescripció mèdica: «He de parar una mica»
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Els líders no remen junts
- Amnistia El TC començarà a pronunciar-se sobre l’aplicació de l’amnistia a la malversació amb els recursos de Junqueras i Turull
- Acord amb el Govern Catalunya monitoritzarà els discursos d’odi a les xarxes socials amb una nova aplicació
- Malaltia animal molt contagiosa Confirmats dos casos de pesta porcina africana en senglars a prop del campus de la UAB
- Una setmana desaparegut Els Mossos investiguen la mort d’un jove italià en un hotel de Barcelona en circumstàncies poc clares
