TERRORISME ISLAMISTA
Detingudes cinc persones a Espanya i el Marroc que incitaven a atemptar a Europa
Els dos arrestats a Llorca i Biscaia formaven part d'un comando virtual de reclutament i adoctrinament per atemptar a Espanya i fora del país

zentauroepp18059315 barcelona 20 01 2012 cronica a pie de calle inmigrantes un 180213120916
Una operació policial hispanomarroquina ha culminat amb la detenció de cinc presumptes gihadistes acusats d’impulsar l’estratègiad’atemptats del grup terrorista DaeshDaesh a Espanya i a Europa. En concret, difonien material en què s’instruïa sobre la comissiód’atemptats amb armes blanques o la decapitació de les víctimes.
L’operació de la Policia i la Direcció General de Vigilància del Territori del Regne del Marroc (DGST) ha permès detenirdos homes de 21 i 33 anys d’origen senegalès i marroquí a Llorca (Múrcia) i Abadiño (Biscaia), respectivament.Tres presumptes gihadistes més han sigut arrestats alpaís veí en un dispositiu coordinat des de l’Audiència Nacional.
Notícies relacionadesSegons ha informat el Ministeri de l’Interior, els dos arrestats a Espanya formaven part d’una estructura virtual de reclutament i adoctrinament que buscava promoure la comissió d’atemptats a Espanya i altres països d’Europa. Membres de l’estructura de propaganda, estaven connectats entre ells de forma 'on line', i actuaven com a "amplificadors del missatge violent de Daesh a internet per augmentar la comissió d’atemptats a Occident".
Les investigacions van posar de manifest que els detinguts compartien vídeos que elogiaven l’organització terrorista, els seus líders i en què s’humiliava les víctimes i es feia una crida per cometre atemptats contra la població civil a Occident en nom de Daesh. A més, divulgaven material sobre l’ús i maneig d’armes blanques amb moviments d’atac i ofensius, tots continguts dirigits a l’autocapacitació i a ensenyar a altres persones tècniques de decapitació.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Parlament ERC registra una llei perquè la pujada de la taxa turística variï segons la temporada
- Presumpta revelació de secrets L’UCO no troba dades d’interès en els missatges que va esborrar García Ortiz
- Donacions El Tribunal de Comptes torna a sancionar Vox amb 862.496 euros
- Sense acord. Discrepància sobre les nuclears Els populars rebutgen el decret antiaranzels
- Tancament del congrés del Partit Popular Europeu Aznar demana que Brussel·les "asseguri" l’estat de dret a Espanya