PARLAMENT
Domènech aposta per un Govern d'independents
Els comuns criden a desbloquejar la situació amb un equip renovat i transversal, allunyat dels partits
Esgrimeixen que intentar la investidura de Puigdemont suposa "tornar enrere" i "picar contra una paret"

zentauroepp42698631 pla mig de xavier dom nech president del grup parlamentari 180328123315 /
Nova proposició dels comuns per desbloquejar la formació d'un nou Executiu: relegar el lideratge a un equip d'independents de referència, que sigui ampli i transversal, i que s'allunyi de les tècniques partidistes per posar fi a la intervenció del Govern central en les institucions catalanes.
El líder dels morats al Parlament, Xavier Domènech, ha retret als independentistes que després de tres mesos segueixin sense arribar a un acord i que estudiïn tornar a provar la investidura de Carles Puigdemont com a president de la Generalitat, ja que això suposaria "tornar enrere" i "picar-se una vegada i una altra contra una paret".
Davant d'això, ha apel·lat a la construcció d'un Govern "que reculli totes les sensibilitats transversals del país". Això sí, seria "temporal" i amb el mandat d'uns objectius fixats entre tots els grups. Una vegada aconseguits, l'equip renunciaria als seus càrrecs i convocaria eleccions, en què no podrien concórrer.
Les seves metes passarien per la recuperació de les institucions (una vegada format Govern perquè s'aixequi l'article 155 que pesa sobre Catalunya), la fi de la judicialització de la política i l'alliberament dels dirigents independentistes empresonats. De fet, aquestes tres condicions ja van figurar en el programa dels partits independentistes d'acord amb els morats, però dues no són competència seva.
En aquesta mateixa oferta, es preveu un "pla de xoc" que posi en marxa la renda garantida de ciutadania i millores en matèria de vivenda, salut i educació.
L'objectiu dels comuns és evitar una nova contesa electoral, ja que si es torna a les urnes "hauran fallat al poble de Catalunya". "Si vostès diuen que això no va d'independència i que va de democràcia, fem un Govern que vagi d'això", ha raonat des del faristol.
Investidura Govern Carles Puigdemont Xavier Domènech Parlament Independència de Catalunya Catalunya en Comú
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Tendències en salut L’ashwagandha, el suplement que conquista dones en la menopausa: «M’ha tret la boirina del cap»
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Estrena televisiva ‘OT 2025’ arriba amb un nou jurat i un programa d’humor
- Exclusiva Aquests són i així actuaven els membres de ‘La manada’ de Castelldefels, empresonats per violar tres dones
- Acord del Govern amb ERC Catalunya obrirà tres noves delegacions a la Xina, Canadà i Jordània
- Canvi climàtic Màxima alerta: nous estudis avancen dràsticament la frenada del Corrent Atlàntic
- EUROVISIÓ RTVE trasllada a l'organització d'Eurovisió que sortirà del festival si participa Israel
- Debat de política general Junts pressiona el PSC i sotmetrà a votació al Parlament els pactes amb Sánchez