CAUSA CONTRA ELS MOSSOS
L'informe sobre seguiments a polítics catalans arribarà dilluns a l'Audiència Nacional
Els documents que els Mossos volien incinerar inclouen dades sobre Alicia Sánchez-Camacho
No hi apareixen seguiments a García Albiol o a Millo, tot i la roda de premsa del dirigent del PP

zentauroepp41113439 alicia sanchez camacho171129202328 /
El dia 26 d'octubre la policia, per ordre de la jutge de l'Audiència Nacional Carmen Lamela, va impedir que els Mossos d'Esquadra destruissin els documents que transportaven en dues furgonetes a la incineradora de Sant Adrià de Besòs (Barcelonès). Des d'aleshores analitza la documentació intervinguda per redactar un informe que entregarà aquest dilluns al Jutjat Central d'Instrucció número 3 en la causa que segueix per sedició contra responsables de la policia autonòmica.
En el document s'hi reflecteixen activitats de seguiment i control a polítics de l'àmbit no independentista, com l'expresidenta del PP català Alicia Sánchez-Camacho, l'exministre d'Interior Jorge Fernández Díaz, durant les seves visites a Catalunya, i l'advocat José María Fuster Fabra, segons ha avançat aquest divendres el diari El Mundo. Però no hi apareix cap document relatiu a l'actual líder del PP a Catalunya i candidat del PPC al 21-D, Xavier García Albiol, o al delegat del Govern a Catalunya, Enric Millo, informen fonts jurídiques.
Notícies relacionadesEntre les conclusions a què arriba la policia hi ha que els Mossos "estarien vulnerant el principi bàsic de neutralitat política i imparcialitat", ja que a través del seguiment i control a persones i polítics de l'àmbit no independentista desenvolupaven "una tasca de suport al desenvolupament i execució de l'anomenat full de ruta de l'independentisme, i per això tractaven de controlar les accions d'aquelles entitats o persones que mostraven oposició a aquest full, amb la finalitat de subvertir l'ordre constitucional i la forma de Govern en una part de l'Estat, i posant per fer-ho aquesta part essencial de l'aparell de l'Administració catalana a disposició d'aquesta finalitat".
Segons el document, Sánchez-Camacho tenia assignat un equip de quatre mossos "de marcada tendència nacionalista" amb la "instrucció expressa de comunicar qualsevol moviment de la protegida" al llavors conseller d'Interior, Felip Puig.
Policia Nacional Alicia Sánchez-Camacho Mossos d'Esquadra Espionatge Independència de Catalunya Audiencia Nacional
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols
- Tribunals Després de dos anys i mig d’investigació, Sandro Rosell i Bartomeu declaren davant la jutge pel cas Negreira
- El cim de Barcelona La Sagrada Família arrenca a l’octubre el centenari de la mort de Gaudí, que culminarà el 10 de juny amb el cim del temple coronat