Rajoy amenaça els independentistes amb un altre 155 si incompleixen la llei
El president adverteix als sobiranistes que a Espanya "la llei es compleix i així seguirà sent"
Confia que PDECat i ERC "assumeixin" que poden lluitar per les seves idees "dins de la legalitat"
zentauroepp41275464 madrid 11 12 2017 pol tica el presidente del gobierno ma171211094540
Davant unes enquestes que assenyalen que l'independentisme pot tornar a guanyar en les eleccions del 21-D, Mariano Rajoy ha volgut advertir als sobiranistes que "l'Estat de Dret" ha demostrat que té "mecanismes democràtics i eficaços" per defensar-se dels que "pretenen liquidar-lo". "A Espanya la llei es compleix i així seguirà sent", ha avisat el president del Govern en una conferència celebrada a Madrid aquest dilluns. L'amenaça entre línies de tornar a aplicar l'article 155 de la Constitució ha arribat just després de defensar que el seu desplegament ara ha servit per "posar fi al gravíssim deteriorament econòmic que la desobediència i la deslleialtat del Govern de la Generalitat estava causant a Catalunya i, per extensió, a la resta d'Espanya".
El cap de l'Executiu ha assenyalat que la legalitat a Catalunya va ser "restituïda en qüestió d'hores" i que això ha demostrat, segons ell, la "solidesa" de la democràcia espanyola i "la profunditat" del "sentiment nacional".
Rajoy confia que els esdeveniments de les últimes setmanes facin canviar d'estratègia als independentistes catalans i "assumeixin que poden lluitar (...) però sempre dins de la legalitat".
PDECat Eleccions Catalunya PP - Partit Popular ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Govern Mariano Rajoy Independència de Catalunya Article 155 de la Constitució
- Vida saludable Luis Enrique (55 anys): «Faig esport en dejú, i després d’entrenar esmorzo només si em ve de gust. He arribat a sopar sis ous… és un dels aliments amb més nutrients»
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora de la situació a l’Orient Mitjà
- León XIV, a Barcelona Illa es reuneix amb el Papa i li agraeix la seva «sensibilitat cap a Catalunya»
- Fallada en el «software» Adif emprendrà accions legals contra Siemens pels talls totals de Rodalies d’aquest dimarts
- Mandat de tres anys Llum Rodríguez es converteix en la primera síndica major de la Sindicatura de Comptes
