JUSTÍCIA
El Govern corregeix Catalá i no demanarà reformar l'euroordre
El portaveu Méndez de Vigo diu ara que el ministre no plantejarà a la UE cap canvi en la figura jurídica
El titular de Justícia va assegurar que aquesta eina no és "eficaç", però l'Executiu creu que funciona de manera "satisfactòria"
undefined41226912 madrid 07 12 2017 politica rueda de prensa posterior a la re171207145542 /
El ministre de Justícia, Rafael Catalá, va assegurar dimecres en una conversa informal amb periodistes durant la recepció del Dia de la Constitució que la fugida a Bèlgica de Carles Puigdemont i diversos exconsellers havia posat de manifest que les ordres de detenció europees no són "àgils ni eficaces". Per aquest motiu, va argumentar, tenia intenció de demanar aquest divendres, a la reunió prevista a Brussel·les entre responsables de Justícia i Interior de la Unió Europea, que s'obri un debat sobre les euroordres per diagnosticar els "problemes" i buscar-hi "solucions".
No obstant, el portaveu del Govern, Íñigo Méndez de Vigo, ha corregit aquest dijous el ministre i ha assenyalat que, segons l'Executiu, les ordres de detenció europees han tingut un recorregut "satisfactori" i per això Catalá no presentarà "una reforma de l'euroordre". "El ministre farà un balanç positiu d'aquests anys, no plantejarà formalment una modificació", ha afegit.
El portaveu de la Moncloa ha assenyalat l'"enorme" dificultat d'introduir canvis en una eina legal d'aquestes característiques i ha recordat que va ser un Govern espanyol (el de José María Aznar) el que va impulsar l'euroordre a principis de segle per lluitar contra la banda terrorista ETA.
Íñigo Méndez de Vigo Rafael Catalá Justícia Govern Unió Europea Independència de Catalunya Ministeri de Justícia
- Club Entendre-hi + Animals i plantes Les roses de pitiminí: una opció per regalar per Sant Jordi
- Club Entendre-hi + Animals i plantes La rosa de Sant Jordi: el significat del vermell i altres colors
- Novetats del curs 2026-2027 Catalunya elimina els "àmbits" a 4t d'ESO i deixa en mans dels instituts com introduir les Matemàtiques A i B
- Aquest dimecres Activat un avís vermell al Ripollès per una violenta tempesta acompanyada de calamarsa i fortes ratxes de vent
- Llibertat religiosa a les ciutats El TSJC defensa el dret d'un veí de Mollet a ser enterrat pel ritu islàmic després de la negativa de l'Ajuntament
