PODEM
Echenique insisteix a qualificar de "nazis" els que van assetjar l'assemblea proreferèndum a Saragossa
"No ens cansarem de denunciar els feixistes i de dir-los que no les tenim por", diu el de Podem
zentauroepp40559630 madrid 16 10 2017 politica r p del secretario de organizacio171016134203 /
El secretari d'Organització de Podem, Pablo Echenique, s'ha reafirmat a qualificar de "nazis" les persones que van protestar el 25 de setembre contra la celebració d'una assemblea d'Units Podem a Saragossa, malgrat que un jutjat de la capital aragonesa ha admès a tràmit una demanda contra ell i el coordinador federal d'Izquierda Unida, Alberto Garzón, per anomenar així els manifestants.
"Fa unes setmanes vaig explicar en una roda de premsa que els que ens van assetjar a les portes del centre Siglo XXI a Saragossa eren "els cosins dels nazis" del partit alemany d'ultradreta Alternative für Deutschland. Alguns dies després, dos assistents al bonic sarau amenacen amb demandar-me per aquestes declaracions si no em retracto", ha escrit Echenique després que ell i Garzón han sigut citat a un acte de conciliació el divendres 17 de novembre, com ha avançat 'El Periódico de Aragón'.
No obstant, el dirigent de Podem ha recordat que les persones que van protestar contra l''Assemblea per la fraternitat, la convivència i les llibertats' van participar en "una concentració violenta que va mantenir tancats en un pavelló esportiu més de 300 càrrecs públics de diversos partits, set nens, periodistes i treballadors durant hores, que va ser convocada per un grupuscle local d'ideologia feixista, en què es van corejar consignes com "contra la traïció, execució", en què hi havia banderes franquistes i des de la qual es va agredir la presidenta de les Corts d'Aragó llançant-li una ampolla plena d'aigua". A més, Echenique assenyala que en la concentració "hi havia importants càrrecs del Partit Popular de Saragossa".
Notícies relacionades"Les meves declaracions descriuen adequadament aquesta concentració violenta com una concentració d'ultradreta i en cap moment fan referència a persones individuals, com s'argumenta en la demanda. Per això, informaré el jutge de la negativa a retractar-me d'unes declaracions ajustades al principi de realitat", ha explicat el secretari d'Organització de Podem.
A més, Echenique ha exposat que és obligació dels representants públics "assenyalar públicament els elements violents i reaccionaris que pretenen intimidar els que defensen de manera pacífica les seves idees". "Per això, no ens cansarem de denunciar els feixistes i de dir-los que no els tenim por. Per ser demòcrata, s'ha de ser antifeixista", ha remarcat.
Saragossa Referèndum a Catalunya Unides Podem Pablo Echenique Alberto Garzón Podem Independència de Catalunya Extrema dreta
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Investigació pel 29-O "Un puto desastre serà això presi", va escriure Mazón a Feijóo en la dana
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
