Guindos: "Tot depèn de Puigdemont"
El ministre d'Economia diu que la resposta del Govern "serà l'adequada" i que compta amb el suport de la UE

zentauroepp40476260 el ministre d economia luis de guindos amb el president de171010102632 /
"Estem als minuts finals. Tot depèn de Puigdemont”, però “jo espero que torni el sentit comú no només pel conjunt de Catalunya, també pel conjunt d'Espanya i d'Europa”. El ministre d'Economia, Luis de Guindos, ha tornat a insistir aquest dimarts a l'arribar a la reunió de l'Ecofin que el que està passant a Catalunya és “un atac” i “una rebel·lió” contra l'Estat de dret i ha apuntat que està tranquil perquè “la resposta del Govern serà l'adequada” i Espanya compta amb el suport de la Unió Europea.
De Guindos, que ha mantingut un esmorzar de treball aquest dimarts amb altres ministres de finances del Partit Popular Europeu (PPE), ha assegurat que ha rebut el suport “per part de tots” els col·legues que hi han assistit -els representants d'Àustria, Bulgària, Croàcia, Xipre, Estònia, Finlàndia, Alemanya i Hongria-, i ha subratllat que està segur que “els socialistes i els liberals” també secunden aquest suport, el mateix que ha rebut el Govern de Mariano Rajoy en els últims dies de la Comissió Europea i d'altres estats membres. “Jo crec que recolzaran totes les accions que prenguem en el marc de la Constitució i la legalitat”, ha indicat sobre la reacció que espera d'Europa en cas de declaració unilateral d'independència.
"Rebel·lió contra l'Estat de dret"
El ministre ha tornat a insistir que “el que està passant és evidentment un atac a la Constitució espanyola i a la legalitat espanyola. És una ofensa molt important, però evidentment també estic tranquil perquè la resposta del Govern espanyol serà l'adequada”, ha indicat a l'arribar a l'Ecofin. “És un tema de rebel·lió contra l'Estat de dret. I l'Estat de dret és la base de la convivència no només a Espanya sinó també a Europa”, ha afegit.
Referèndum a Catalunya Luis de Guindos Govern Unió Europea Independència de Catalunya Declaració unilateral d'independència (DUI)
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Nova etapa L’emotiu comiat de Ramon Pellicer del ‘TN’ de TV3 després de 23 anys: «Ara assumirem altres responsabilitats»
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- L’ACTUALITAT BLAUGRANA Flick enterra tots els egos
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies
- La reaparició Bernal comença un altre viatge després de la lesió