DIA DEL PAÍS VALENCIÀ
Militants d'extrema dreta agredeixen manifestants del 9 d'Octubre a València
Els ultres intenten rebentar la tradicional manifestació de l'esquerra i les entitats nacionalistes
Els carrers de València van viure aquest dilluns a la tarda gairebé tres hores d'alta tensió. Algunes desenes d'ultradretans van agredir alguns dels assistents a la tradicional manifestació de l'esquerra nacionalista valenciana pel Nou d'Octubre. A més, centenars de persones amb banderes d'Espanya i de la Comunitat Valenciana van endarrerir la sortida d'una part de la marxa i els van escortar durant tot el recorregut insultant-los. Els organitzadors van haver d'alterar, a més, el final de la concentració, ja que la plaça del Parterre, on s'havia d'acabar, estava ocupada per centenars de persones contràries a la manifestació. De fet, al tenir muntada la megafonia en aquest punt, el manifest final el van haver de llegir amb un altaveu de la policia en un punt diferent. Podem i Compromís van demanar la dimissió de Juan Carlos Moragues, delegat del Govern al País Valencià, pels errors en el dispositiu de seguretat.
El lema oficial de la manifestació era 'Sí al valencià', si bé altres col·lectius com la CUP i Arran s'havien unit a la marxa amb el lema propi 'La independència és l'únic camí'. Quaranta minuts abans de l'hora prevista per a l'inici, prop de 200 contramanifestants ja eren a la plaça de Sant Agustín, d'on havia de sortir la marxa i on encara no hi havia gaire policia. Una desena d'ells van carregar contra diversos joves que es volien unir a la manifestació oficial i es van produir les primeres agressions greus. Amb el dispositiu d'antiavalots ja muntat, els ultradretans van tallar el carrer per on havia de transcórrer la marxa i es van reproduir les agressions dels contramanifestants, incloent-n'hi una a un fotoperiodista a qui van fer caure i van intentar prendre-li la càmera.
Notícies relacionadesDiversos dels agressors es van autodenominar 'Valencia Fans Hooligans' iamb la resta van fer càntics com 'Som valencians, mai catalans', 'Yo soy español' o 'A la policía, ahora sí quereis'.
Retard de les forces de seguretat
L'organització va instar en diverses ocasions les forces de seguretat que deixessin lliure el carrer perquè poguessin sortir i unir-se a la capçalera de la manifestació, que al constatar la situació havia arrencat un centenar de metres abans, però va passar més de mitja hora fins que no ho van poder fer. Ho van fer escortats per la policia però també per diversos centenars de persones contràries a la marxa, cosa que va produir un tens intercanvi d'insults entre les dues parts amb algun conat més de baralla. 'València serà la tomba del feixisme', 'Llibertat d'expressió', 'País Valencià, Països Catalans', 'Vosaltres feixistes sou els terroristes', o 'Visca terra lliure' van ser alguns dels càntics que es van sentir en la manifestació oficial.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Notes de tall 2025 a Tarragona: cercador i llista per carreres