EL DESAFIAMENT INDEPENDENTISTA
Artur Mas, el 2015: "Els bancs no se n'aniran de Catalunya"
L'expresident de la Generalitat va augurar, en la campanya del 27-S, que cap entitat financera se n'aniria pel procés
Artur Mas, durant la seva intervenció en un míting de JxSí, el setembre del 2015 a l’Hospitalet de Llobregat, durant la campanya del 27-S.
CaixaBank ha acordat aquest divendres traslladar la seva seu social a ValènciaValència. La decisió final, fruit de la inestabilitat davant la possibilitat d'una declaració unilateral d'independència a Catalunya, s'ha pres l'endemà que el Banc Sabadell aprovés marzar a AlacantBanc SabadellAlacant. Dues conseqüències clau del procés que deixen en evidència ara unes paraules que Artur Mas va pronunciar el 2015, en plena campanya del 27-S. L'ara expresident de la Generalitat va llançar aquest vaticini sobre els bancs i la seva permanència o no a Catalunya si l'independentisme aconseguia el seu somni: "És clar que no se n'aniran. Es quedaran". Fins i tot va arribar a afirmar que es "barallarien" per quedar-se.
"Tanta por, tanta por, tanta por...", va apuntar a manera d'introducció de les seves previsions en un míting a l'Hospitalet de Llobregat, el 19 de setembre del 2015. "¿Penseu que marxaran d'aquí? És clar que no se n'aniran. És clar que es quedaran", va presagiar en aquell acte de campanya de les eleccions catalanes en què va fer una crida al "combat" contra els poders de l'Estat. "Carme, tranquil·la, no marxarà cap, perquè Catalunya representa el 20% del mercat espanyol", va dir dirigint-se a la presidenta del Parlament.
Forcadell i Romeva
Notícies relacionadesEn aquell míting, tant Carme Forcadell com l'actual conseller d'Exteriors, Raül Romeva, van arribar a reptar les entitats financeres a marxar: "Els bancs han dit que si Catalunya és independent se n'aniran; ¡que se'n vagin! els de les hipoteques abusives, les preferents i els desnonaments, que se'n vagin". "Bon vent, banca nova", va dir Romeva.
Compareixença d’Artur Mas el 2015 en què va presagiar que els bancs es barallarien per quedar-se a Catalunya. /
Mas va reforçar el seu missatge per la mateixa època en una compareixença en què va demanar que no els tractessin de "tontos". "Els bancs es barallaran per estar a Catalunya", va augurar.
Referèndum a Catalunya Banc Sabadell CaixaBank - La Caixa Bancs Artur Mas Independència de Catalunya Declaració unilateral d'independència (DUI)
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- Carme Forcadell: "Sabíem que pagaríem un preu, però no que seria tan car"
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- Canvis al litoral de la ciutat El Reial Club Marítim es traslladarà amb el World Trade Center el 2028
- De «no vull ser pare» a «superpare de l’any»: Bertín Osborne i la paternitat com a negoci
- Societat Tarragona instal·larà sensors per quantificar el flux de turistes i detectar possibles inundacions
- Festa Major La traductora i actriu Viviana de Salvador serà la pregonera de les Festes de Santa Tecla 2025 de Tarragona
- Batalla política entre les flames La directora de Protecció Civil es regira contra el PP per dir-li «piròmana»: «Aquells que no aporten que s’apartin»
- Espanya, en flames Els incendis baixen a 18, però vuit continuen amb flames molt virulentes
- Pagesia Els pagesos del Camp de Tarragona arrenquen els avellaners morts per la sequera i busquen conreus alternatius més resistents