DESPRÉS DE LA RESOLUCIÓ DEL TC
El PP recorrerà per frenar l'acte proreferèndum català a Madrid
Almeida reclama a Carmena que no es faci "la desentesa" i ella respon que
L'alcaldessa respon que mantindrà la cessió per a l'acte d'Escorxador

20170428 jlr 3866 /
El portaveu del Grup Municipal del PP de l'Ajuntament de Madrid, José Luis Martínez Almeida, ha anunciat que el seu grup interposarà, "en coherència amb la resolució del Tribunal Constitucional", un recurs contenciós administratiu que eviti la cessió municipal de l'Escorxador per a la celebració de l'acte del 17 de setembre organitzat per la plataforma 'Madrileños por el Derecho a Decidir'.
Així ho ha anunciat el PP a través d'un comunicat, en el qual també han exigit a l'alcaldessa de Madrid, Manuela Carmena, que suspengui "urgentment" la cessió del local i, per tant, "impedeixi la celebració en un espai municipal de l'acte en defensa del referèndum il·legal a Catalunya i contrari a l'ordre constitucional".
Almeida ha recordat que el Constitucional "no només va suspendre ahir la vigència de la Llei del Referèndum, el decret de convocatòria, les normes per organitzar-lo així com la resolució de creació de la sindicatura electoral, sinó que en el seu escrit l'Alt Tribunal va exhortar tots els poders públics a complir les resolucions d'aquest Tribunal".
Per tot això, reclamen a Carmena, com a la resta de poders públics, que no es faci "la desentesa" ni sigui "condescendent amb aquells que recolzen i promouen un referèndum il·legal, qualificat pel Consell d'Estat com a inconstitucional en grau màxim".
A més, Almeida ha anunciat que el 5 de setembre el grup popular va sol·licitar per escrit al Govern municipal tenir accés a tota la informació relativa a la cessió de la sala de Terneras de l'Escorxador de Madrid a la plataforma proreferèndum".
"Avui dia", critica, "el que diu ser el Govern de la transparència no ha permès que puguem estudiar les condicions de la cessió de l'espai".
Carmena respon
L'alcaldessa de Madrid, Manuela Carmena, ha contestat a preguntes de la premsa que es mantindrà la cessió de l'Escorxador prevista per al dia 17 perquè "no té res a veure amb la prohibició del Tribunal Constitucional".
Notícies relacionadesCarmena ha remarcat a la roda de premsa de presentació de la programació de l'Escorxador, que l'Ajuntament "no organitza cap acte" el dia 17 sinó que ho fa una associació, a qui se li ha cedit un espai per part de la Junta d'Arganzuela. L'acte esmentat d'aquesta associació, ha afegit, "no té res a veure amb la prohibició del TC".
A més, grups falangistes han realitzat pintades a l'Escorxador:
El 17-S apoyaremos el referéndum catalán desde Madrid y los fascistas tratan de intimidarnos. Unidad y movilización contra el fascismo. pic.twitter.com/wlmJzNfZTp
— Anticapitalistas #QuePaguenLosRicos (@anticapi) 8 de septiembre de 2017
Madrid Referèndum a Catalunya Manuela Carmena PP - Partit Popular Independència de Catalunya Iván Espinosa de los Monteros
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers