EN UN RECINTE MUNICIPAL
Segueix endavant l'acte a Madrid de suport al referèndum català
La iniciativa compta amb el recolzament de persones de diferents àmbits de la societat madrilenya
Aquestes no pertanyen a cap organització i estan agrupades en el col·lectiu 'Madrileñ@s por el Derecho a Decidir'

afp r07hw /
Els convocants de l'acte 'En Madrid por el Derecho a Decidir', en suport al dret d'autodeterminació de Catalunya, que se celebrarà el 17 de setembre en un espai cedit per l'Ajuntament de la capital, donaran a conèixer els detalls del mateix, així com els noms d'algunes persones de la societat madrilenya que el recolzen, la setmana que ve.
Con el titulo en Madrid por el Derecho a decidir personas de distintos ámbitos de la sociedad madrileña convocamos a un acto el #17Sept pic.twitter.com/Ze3PLXV2vt
— MadridDerechoDecidir (@MadriDecidirCAT) 6 de septiembre de 2017
Segons un comunicat, els promotors de l'acte són "persones de diversos àmbits de la societat madrilenya", que no pertanyen a cap organització en particular, agrupades en el col·lectiu 'Madrileñ@s per el Derecho a Decidir'.
Durant aquesta setmana, l'oposició municipal ha criticat la decisió de l'Ajuntament de cedir la nau de Terneras per a la celebració de l'esdeveniment i han demanat que es fes marxa enrere.
"Els promotors d'aquesta iniciativa recolzen el dret que els pobles tenen (també el de Catalunya) a decidir sobre el seu futur, la forma d'Estat i la seva relació amb l'Estat espanyol, com un principi democràtic bàsic", exposa el comunicat.
Segons aquest col·lectiu, "l'Estat espanyol té l'obligació de respectar aquest legítim dret i afavorir que la consulta es realitzi amb plenes garanties democràtiques, sense posar obstacles i respectant escrupolosament la decisió que se'n derivi, com ha succeït en altres llocs".
Notícies relacionades"Els qui recolzen a Madrid la celebració d'aquest referèndum ho fan des d'una convicció profundament democràtica, i defensen per això també que es realitzin consultes sobre els necessaris canvis polítics i socials que cal introduir al sistema del 78 sorgit d'una transició tutelada", agreguen en la nota.
Per un altre costat, a través de les xarxes socials els convocants animen a "no caure en la trampa de l'enfrontament entre els pobles, perquè es tracta d'exercir els drets democràtics d'uns i d'altres".
Madrid Referèndum a Catalunya Comunitat de Madrid Manuela Carmena Independència de Catalunya Ajuntaments
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- El truc infal·lible per treure les taques de suor del coixí
- Reactivada la recerca de dues persones que haurien caigut al riu Foix a Cubelles
- Continua la recerca dels dos desapareguts a Cubelles La dana a Catalunya deixa inoperatiu l’hospital de Vilafranca, que estarà tancat tres setmanes
- Club d’Estil Núria Marín: «No sé si Elionor serà una bona reina, es necessita alguna cosa més que saber on és babord i estribord»
- El Cruïlla salva el tancament amb una feminista Alanis Morissette