EL DESAFIAMENT SOBIRANISTA
El Govern central suggereix que continua sobre la taula recórrer a l'article 155
Assegura que té "tots els escenaris previstos" i que actuarà amb "fermesa i proporcionalitat"

undefined39709238 madrid 16 08 2017 politica reunion extraordinaria esta tard170816194530 /
El Govern diu que està "tranquil" davant les decisions que es prenen a Catalunya en el camí cap a l'1-O perquè té tots els escenaris previstos i ha preparat la resposta que donarà en cadascuna d'aquestes possibilitats. Creu que els partits independentistes no tenen calendari i sosté que, ara mateix, no està en el full de ruta aplicar l'article 155 de la Constitució espanyola per intervenir la Generalitat, però tampoc rebutja amb claredat que pugui arribar a utilitzar-lo. El portaveu de l'Executiu, Íñigo Méndez de Vigo, ha eludit aquest dimecres utilitzar el terme "descartar", però ha insistit a dir que "tots els escenaris són tots els escenaris i totes les respostes", donant a entendre que, encara que no s'ha decidit recórrer a aquest mecanisme, el Govern tampoc pot rebutjar-lo de ple.
En roda de premsa després d'un Consell de Ministres extraordinari per la situació de vaga a l'aeroport del Prat, el portaveu va evitar sortir del guió. No va desmentir el portaveu popular, Rafael Hernando, que havia descartat aquesta possibilitat, però va suavitzar aquesta contundència i va suggerir que la possibilitat està sobre la taula.
"El Govern té estudiats tots els escenaris i previstes totes les vies d'actuació per defensar la democràcia i ho farà amb fermesa i amb proporcionalitat", va assenyalar.
La CUP, "radicals antisistema"
Notícies relacionadesEl portaveu va al·legar que la Moncloa està tranquil·la en aquest sentit, però va admetre la seva inquietud pel paper determinant de la CUP en la política catalana. "Ens preocupa veure com uns radicals antisistema d'extrema esquerra s'han apropiat de l'agenda política a Catalunya i això hauria de ser un motiu de reflexió", va plantejar.
Méndez de Vigo va defensar que Mariano Rajoy té vocació de diàleg i que la mà segueix estesa a les institucions catalanes per buscar un acord, però va adduir que no veu aquesta voluntat en el president, Carles Puigdemont. Va donar per fet que no es produirà una reunió entre els dos mandataris abans de l'1-O. "Per en el tango se'n necessiten dos", va acabar dient.
Referèndum a Catalunya Consell de Ministres Constitució Espanyola Parlament Generalitat Govern Mariano Rajoy Independència de Catalunya Article 155 de la Constitució
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Obituari Mor Toni Cruz, membre de La Trinca i productor televisiu, als 78 anys
- Tennis Un imponent Alcaraz jugarà la seva tercera final seguida a Wimbledon
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida