DESPRÉS DEL PACTE AMB EL PSOE
Dimiteix el Consell de Podem a Ciudad Real per dissidències amb la cúpula regional
Acusen García Molina d'"haver-los humiliat" al recolzar una altra llista diferent de la seva
El consell al·lega que "podemistes de tardor" controlen la regió gràcies a les "amistats i confraternitzacions"

zentauroepp39290786 page podemos170713215026 /
El Consell Ciutadà de Podem a Ciudad Real ha anunciat aquest dimarts la seva decisió de presentar la seva dimissió, per les discrepàncies que manté amb la cúpula regional del partit a Castella-la Manxa.
En un comunicat, el Consell Ciutadà de Podem a Ciudad Real ha justificat la seva decisió perquè, després de l'"èxit incontestable" que va obtenir la formació morada a les eleccions europees del 2014 i el successiu creixement a les enquestes, "van començar a passar coses inesperades".
Així, la tardor del 2014 van entrar a Podem persones vinculades anteriorment a altres partits de l'esquerra tradicional i el sindicalisme clàssic que van arribar recolzats des de Madrid per Pablo Iglesias.
Alguns d'aquests "nous" membres de Podem a la província i a Castella-la Manxa, han indicat, "van rebre el sorprenent encàrrec per part dels madrilenys de realitzar la tasca d'extensió a la província que fins ara realitzava el Cercle de Ciudad Real".
En realitat, han advertit els membres del Consell Ciutat de Ciudad Real, "aquestes persones es van convertir 'de facto' en els representants no oficials del partit a la província i d'alguna manera també a Castella-la Manxa, on altres persones d'orígens similars reben encàrrecs també similars".
La seva arribada al partit va ser bàsica per "organitzar i estructurar les llistes de les candidatures de Pablo Iglesias als processos interns que es van celebrar a nivell autonòmic a començaments del 2015", han assegurat.
I han afegit que, d'aquesta manera, "podemistes de tardor acabats d'arribar van passar, sense haver trepitjat un Cercle, d'estar combatent Podem a altres partits a controlar Podem Castella-la Manxa en molt pocs mesos, gràcies a les amistats i confraternitzacions amb determinades persones de Podem a Madrid".
Segons els integrants del Consell Ciutadà de Ciudad Real, "les conseqüències d'aquests nomenaments no es van fer esperar i la seva política interna va consistir a reafirmar les mateixes motivacions que semblaven haver-los portat a Podem, aconseguir a través de la política el que fora de la política no els era garantit".
En el seu comunicat, el Consell Ciutadà de Podem critica el secretari general de Podem Castella-la Manxa, José García Molina, que acusen d'"haver-los humiliat", després d'haver recolzat una altra llista diferent de la seva.
A més, han denunciat la "persecució permanent" a què ha sigut sotmès el Consell Ciutadà Municipal. Pels dimissionaris, aquestes raons justifiquen la seva marxa, com també la justifica la decisió de José García Molina d'entrar al Govern del PSOE a Castella-la Manxa, que tampoc avalen.
- La realitat imita l’art El petit poble de Lleida on Picasso va superar el seu bloqueig artístic
- Històries de LEs Glòries (I) Quan les Glòries van poder ser Sant Jaume
- Espai cultural L’Ateneu Barcelonès atrau ‘expats’ àvids de llengua i cultura catalana
- La demanda d’habitatge gira cap a les llars unipersonals
- ANÀLISI En el punt de mira, l’UCO no desisteix
- Ola de calor El Port de Tarragona instal·la sis nous punts d'hidratació a l'interior del recinte portuari
- Del 8 al 19 d'agost Festes de Sant Magí 2025 a Tarragona: aquests són els actes imprescindibles
- Salut Aurelio Rojas, cardiòleg: «El 90% de les persones utilitza malament l’oli d’oliva»
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Cisma blaugrana Ter Stegen es nega a firmar l’informe mèdic de la seva lesió i agreuja el seu pols amb el Barça