EL POLS INDEPENDENTISTA
Govern i alts càrrecs firmaran aquest divendres un manifest sense validesa jurídica a favor del referèndum
L'acte busca escenificar la unitat de l'Executiu després del 'cas Bonvehí' i les declaracions de Junqueras sobre la DUI
El Govern en ple i alts càrrecs, des del president Carles Puigdemont fins a directors generals, firmaran aquest divendres un manifest, sense validesa jurídica però amb una forta càrrega política, en què solemnitzaran el seu "compromís" amb la convocatòria d'un referèndum sobre la independència de Catalunya. Segons diverses fonts del Govern, Puigdemont i el vicepresident, Oriol Junqueras, han acordat el format de l'acte que protagonitzaran, juntament amb la resta de consellers, al Pati dels Tarongers del Palau de la Generalitat.
Serà un acte breu, que començarà a les 9.45 hores i en què es donarà lectura a una "declaració d'intencions potent", segons les fonts consultades, en la qual es deixarà clara la determinació de tot el Govern de complir el seu compromís d'organitzar el referèndum, previst com a molt tard per a principis de la tardor vinent.
Puigdemont i Junqueras, que també prendran la paraula, així com la resta de consellers del Govern, firmaran el document, al qual s'aniran afegint posteriorment les firmes de secretaris i directors generals de l'Executiu català.
DESPRÉS DE SETMANES DE TENSIONS
Notícies relacionadesL'acte vol escenificar la unitat del Govern en el seu objectiu principal de la legislatura, després de setmanes de tensió entre el PDECat i ERC pels preparatius del referèndum i per la gravació d'una conversa del coordinador organitzatiu dels demòcrates, David Bonvehí, en un dinar amb militants, en què va apuntar que, si el procés no sortia bé, buscarien un candidat autonomista.
La tensió va anar a més després del malestar al PDECat per les paraules de Junqueras, que va desenterrar el pla de la declaració unilateral d'independènciadeclaració unilateral d'independència (DUI) si no es pot portar a terme el referèndum per la pressió judicial.

/
Referèndum a Catalunya PDECat Govern Carles Puigdemont Junts pel sí ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Oriol Junqueras Independència de Catalunya
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables