Jané confirma l'exclusiva d'EL PERIÓDICO i destaca la bona feina dels Mossos per evitar un atemptat
El conseller alaba la bona col·laboració amb la Guàrdia Civil

/
El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha confirmat aquest matí l'exclusiva d'EL PERIÓDICO sobre l'intent d'un gihadista vinculat als atacs de París per fer que una noia atemptés a Catalunya. En declaracions als mitjans, el conseller d'Interior de la Generalitat, Jordi Jané, ha lamentat que "són missatges durs, que inciten a la violència, que inciten a atemptar en l'àmbit terrorista, que inciten al terror i a causar un gran dolor a les persones".

Jané ha confirmat que el 2015 l'Àrea Central d'Informació Exterior dels Mossos d'Esquadra va obrir una investigació, que va dirigir l'Audiència Nacional, i que va permetre interceptar missatges a les xarxes socials en què l'home, d'origen marroquí, resident a Espanya i desplaçat a Síria, intentava captar una noia que vivia a Catalunya.
"BONS RESULTATS"
El conseller ha ressaltat que la Guàrdia Civil també va obrir una investigació sobre aquest suposat gihadista desplaçat a Síria, i per això, quan es va detectar aquesta coincidència, els dos cossos van col·laborar i van mantenir reunions operatives que van donar "bons resultats", ja que se'l va poder detenir a Polònia.
La investigació va donar fruits el juny del 2015, quan es va arrestar aquest gihadista en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil, i que ha permès provar que hi havia voluntat d'atemptar a Europa.

PRESÈNCIA AL CITCO
Notícies relacionadesSegons Jané, aquesta investigació mostra que els Mossos d'Esquadra "tenen molt a dir" en la lluita contra el gihadisme, i per això ha instat que s'integrin en el Centre d'Intel·ligència del Terrorisme i el Crim Organitzat (CITCO) i puguin assistir a fòrums internacionals sobre aquesta qüestió. "Se'ls ha de tenir en compte", ha indicat el conseller, que per aquest motiu ha insistit en la necessitat que, "com més aviat millor", la policia catalana es pugui incorporar al CITCO i tenir presència en l'àmbit internacional quan s'abordin qüestions vinculades al terrorisme, "per aconseguir una millor eficàcia policial i una bona col·laboració entre tots els cossos".
En declaracions als periodistes, Jané ha llançat aquesta petició, una històrica reivindicació de la Generalitat, després de subratllar la bona col·laboració que hi ha hagut, en aquest cas amb la Guàrdia Civil, en la investigació sobre un suposat gihadista que el 2015 va intentar captar una noia resident a Catalunya perquè cometés un atemptat contra civils.
Guàrdia Civil Jordi Jané Atemptats a París Terrorisme islàmic Síria El Periódico de Catalunya Catalunya Forces de seguretat Mossos d'Esquadra L'Estat Islàmic
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels
- Criança El pediatre Carlos González, sobre l'exposició dels nens a les pantalles: "Fins a aquesta edat, res"
- Energia El Govern central exigeix per a aquesta mateixa tarda a REE i totes les elèctriques totes les dades sobre l'apagada
- Educació superior Creix més del 50% el nombre d’universitaris que han de compaginar estudis i treball en només tres anys