Una picabaralla política deixa Àngels Barceló sense el Tambor d'Or de Sant Sebastià
La candidatura de la periodista havia generat un fort rebuig entre la ciutadania, que considerava que el seu perfil no era l'idoni

rjulve20242696 television angels barcelo170111105633 /
La periodista Àngels Barceló s'ha vist implicada en una desagradable polèmica al ser primer proposada i després rebutjada com a Tambor d'Or 2017, un premi que entrega l'Ajuntament de Sant Sebastià el dia gran de la ciutat, el 20 de gener. Al ple de l'ajuntament celebrat aquest dimecres, que havia de ratificar el seu nomenament, la picabaralla política, acompanyada del rebuig d'una bona part de la ciutadania donostiarra, ha provocat que el guardó quedi finalment desert aquest any.
La concessió inicial del Tambor d'Or va ser decidida dilluns pel consell d'administració de Sant Sebastià Turisme, un òrgan en què està representat el sector privat amb cinc seients (representants de l'hostaleria, hotels, transports, centres d'oci i museus) i de les institucions, amb set llocs (2 PNB, 2 PSE, 1 EH Bildu, 1 PP i 1 Irabazi). La candidatura de Barceló es va imposar en la votació a la ballarina Alicia Amatriain al comptar amb els cinc vots de les empreses turístiques i els dos del PSE. Els altres cinc consellers van votar Amatriain. Però en el tens ple d'aquest dimecres, els socialistes s'han vist sols en la defensa de la seva proposta i finalment ni tan sols l'han votat. Tant el PNB, partit que ostenta el govern municipal amb els socialistes, com els partits de l'oposició (EH Bildu, Irabazi i PP) s'han abstingut, de manera que la proposta ha decaigut.
CRÍTIQUES A LES XARXES SOCIALS
Al conèixer-se la proposta dilluns, va sorgir la polèmica al carrer. A les xarxes socials es van multiplicar les crítiques per l'elecció de la periodista catalana, sempre respectant la seva trajectòria professional, però posant en dubte els seus mèrits per ser premiada amb un guardó que habitualment destaca persones molt vinculades a Sant Sebastià i que han contribuït a promocionar la seva imatge a l'exterior. Els defensors de Barceló al·ludien per justificar el seu nomenament al fet que era a Sant Sebastià el dia en què ETA va anunciar l'alto el foc, justificacions que han avivat encara més el debat.
Notícies relacionadesLa comunicadora de la Cadena SER, coneixedora de la controvèrsia, havia declarat prèviament que se sentia "emocionada i encantada" per haver sigut proposada per una part de la societat donostiarra. També va deixar clar que no acceptaria el guardó si no hi havia consens per atorgar-l'hi. "Seguiré sent tan de Sant Sebastià com ho era abans", va subratllar en cas que la seva candidatura no prosperés.
ALTRES PREMIATS
No és la primera vegada que aquest premi queda desert, ja que els enfrontaments polítics a l'ajuntament també van sorgir el 2003, quan es va proposar La Oreja de Van Gogh, i el 1984, quan els candidats eren els ducs d'Alba. En els últims anys, destaquen premiats com Alfredo Landa (1985), Pilar Miró (1987), Iñaki Gabilondo (1988), Antonio Mercero (1996), Alfredo Di Stéfano (1997), Diego Galán (2001) o Xabi Alonso (2011), a més d'una llarga llista de reconeguts cuiners bascos.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?