Dotze d’octubre
Una recepció sense Sánchez ni Ayuso
El cap de l’Executiu i la presidenta de Madrid se’n van del Palau Reial sense parlar amb la premsa mentre que Feijóo aprofita per comparar Vox amb Bildu i criticar el Govern.
«Estic bastant animat. Ni la meva parella ni la meva germana són al jutjat», va dir el líder del PP
La recepció al Palau Reial que el cap de l’Estat ofereix després de la desfilada militar del 12 d’octubre va tornar a servir de termòmetre polític. És curiós veure com alguns anys els dirigents busquen el protagonisme i es deixen veure i saludar per tothom, mentre altres anys prefereixen fer mutis, per no haver de capejar les preguntes de les desenes de periodistes que acudeixen a l’acte per invitació del Rei.
Aquesta edició va ser Alberto Núñez Feijóo el que va marcar el pols de la jornada i un dels que més van aguantar parlant amb tots els convidats. El president del Govern, Pedro Sánchez –després de saludar els Reis i les seves filles al saló del tron, com la majoria dels assistents– se’n va anar de seguida, sense tenir la tradicional conversa amb els periodistes en els grupets. Igual van fer els seus ministres, tret d’Óscar Puente.
La raó per a la ràpida partida de Sánchez va ser el seu viatge avui a Egipte, on assistirà a la firma del pla de pau per a Gaza, un acte històric en el qual coincidirà, entre d’altres, amb el president dels EUA, Donald Trump. Sánchez va preferir anar-se’n aviat de la recepció, una cosa que també va fer la seva antagonista més habitual en l’oposició del PP: Isabel Díaz Ayuso. La presidenta de Madrid va marxar també sense parlar amb la premsa perquè, segons van explicar els seus assessors, tenia un dinar al qual havia d’assistir.
Així, ni Sánchez ni Ayuso van utilitzar el Palau Reial per als seus desafiaments permanents, amb els quals tots dos aconsegueixen visibilitat i a què sembla que tots dos troben sentit.
Investigació sobre corrupció
Els periodistes van preguntar a Feijóo com s’havia pres la frase burleta d’"Ànim, Alberto" que el president del Govern li va llançar dimecres al Congrés, després que el líder del PP li digués a la cara que el convocarà a la comissió d’investigació del Senat per parlar de la suposada corrupció en el PSOE. "Home, la veritat és que estic bastant animat", va respondre. "El primer és perquè la meva parella no és al jutjat, la meva germana tampoc i el meu número dos no és a la presó", va afegir. El polític gallec va ser preguntat per la marxa de Sánchez de la recepció i va declarar que entén que "no és fàcil que pugui parlar" amb les investigacions judicials que envolten persones del seu entorn.
Els dards a Abascal
Notícies relacionadesFeijóo va aprofitar la seva estada als salons del Palau Reial també per sacsejar la seva dreta. Preguntat per l’absència del president de Vox, Santiago Abascal, tant a la tribuna d’autoritats de la desfilada com a la posterior recepció, el cap de l’oposició va recordar que a aquests actes solen absentar-se "Bildu, els nacionalistes i els independentistes". "Aquí venim a acompanyar el Rei i els soldats espanyols. I estic molt orgullós de venir. Com a president de Galícia només vaig faltar una o dues vegades i perquè tenia viatge oficial", va assenyalar.
Ho veu diferent de les seves pròpies plantades a Sánchez aquests mesos en actes en els quals hi havia el Monarca (en la commemoració del 40è aniversari de l’entrada a la Unió Europea i en l’obertura de l’any judicial), perquè en aquestes ocasions no convocava el cap de l’Estat, una cosa que sí que passava clarament a la recepció d’ahir.
- El Music Tech Hub concentra 100 ‘start-ups’ de tecnologia musical
- La lupa Araujo i el Barça se separen
- El més alt de la Vall d’Aran El poble de Catalunya que recomana ‘National Geographic’: amb cases de pedra, moltes flors i unes vistes espectaculars del Pirineu
- Joan Baltà, director de Barcelona Sagrera Alta Velocitat: "L’estació de la Sagrera encara necessita sis anys més d’obres"
- Crisi per la gestió del temporal Vilaplana va acostar Mazón amb el seu cotxe fins al Palau el 29-O
- Successos Els Mossos alerten de la "reinvenció" dels qui cultiven marihuana: amb una despesa de 6.000 euros se n’obtenen 24.000
- Desmantellen des d’Alacant una granja de mòbils que enviava 2,5 milions d’SMS al dia per a ciberestafes
- ACTUALITAT BLAUGRANA Laporta respon a la fi a Florentino: «El Madrid té barcelonitis i una mania persecutòria contra la millor època del Barça»
- ARAUJO, ABSENT DOS DIES Flick reclama que el Barça es reivindiqui davant l’Alabès
- Acte amb Foment del Treball Feijóo demana als empresaris catalans que pressionin Junts per a una moció de censura: «No em falten ganes, em falten vots dels seus»
