PASQUA MILITAR
El Rei insta l'Exèrcit a no deixar-se "superar" pels "desafiaments actuals"
"El primer deure d'un militar és la disposició permanent per defensar Espanya", assenyala Felip VI
El Monarca demana a les Forces Armades que combatin el terrorisme amb "total determinació"
Felip VI ha instat aquest divendres l'Exèrcit a no deixar-se “superar” pels “nous escenaris i els desafiaments actuals”. Durant la Pasqua Militar, que se celebra cada 6 de gener al Palau Reial de Madrid, el Monarca ha fet un discurs en què ha subratllat que “el primer deure d'un militar és la disposició permanent per defensar Espanya”.
En aquest sentit, el Rei ha traslladat a les Forces Armades que continuïn treballant com fins ara. “Tots els dies de l'any i sense abaixar la guàrdia, proporcioneu -i garantiu- aquesta seguretat en els nostres espais de sobirania, ja sigui en els àmbits terrestre, marítim i aeri”, ha assenyalat.
“L'AMENAÇA MÉS GRAN”
A diferència de la seva intervenció durant la nit de Nadal, en què va avisar l'independentisme català que vulnerar les lleis només porta a “enfrontaments estèrils”, el discurs del Monarca a la Pasqua Militar ha estat centrat en el terrorisme. Davant el president del Govern, Mariano Rajoy; la ministra de Defensa, María Dolores de Cospedal, i la plana major de l'Exèrcit, Felip VI ha demanat combatre aquesta plaga, que suposa “l'amenaça més gran a la seguretat global en l'actualitat”, “amb la màxima eficàcia i total determinació”.
“S'ha de seguir apostant pel procés de determinació que ens permeti tenir tant l'operativitat com la perspectiva necessàries per anar sempre endavant, perquè no ens podem deixar superar pels nous escenaris i desafiaments actuals, cada vegada més canviants i imprevisibles”, ha dit el cap de l'Estat.
LA TRAGÈDIA DEL IAK-42
La Pasqua Militar ha coincidit amb la tornada a l'actualitat de la tragèdia del Iak-42, l'accident d'aviació en què el 2003 van morir 62 militars espanyols que tornaven de l'Afganistan, arran de la divulgació del dictamen del Consell d'Estat que responsabilitza del sinistre el llavors ministre de Defensa, Federico Trillo.
Com cada any, el Rei ha tingut un record per als militars morts en l'exercici del seu deure. “Sempre sentim pena quan moren companys d'armes en el compliment de la seva missió; tant en operacions fora de les nostres fronteres com en el compliment de la seva tasca diària. La seva entrega noble, generosa -i a vegades heroica- haurà de ser sempre valorada i recordada amb honra, amb gratitud i amb emoció”, ha demanat Felip VI.
L'ESTRENA DE COSPEDAL
Notícies relacionadesCospedal, per la seva part, s'ha estrenat a la Pasqua Militar, una commemoració instaurada per Carles III després que Espanya recuperés Maó el 6 de gener de 1782 de mans dels anglesos, amb una intervenció també centrada en el terrorisme. Recordant els últims atacs a Alemanya i Turquia, la titular de Defensa ha assenyalat que “les amenaces adquireixen formes i proporcions en molts casos difícils de resoldre”.
“Les fronteres entre seguretat exterior i interior s'han difuminat. El terrorisme pot canviar de nom, però la seva amenaça es manté inalterable”, ha dit la ministra.
- Salut mental i poder judicial (i IV) La salut mental dels professionals de la justícia, un tabú pendent
- Barcelona, protagonista Jàssera, l’única llibreria de Barcelona dedicada al teatre
- Victòria i festa per la Lliga "Ho donarem tot per vosaltres"
- lliga de campions Dembélé condueix el PSG a la final
- Apunt El Barça serà a Budapest
