PER UN PRESUMPTE DELICTE D'INJÚRIES A LA CORONA
Cinc persones citades a declarar per cremar fotos del Rei per la Diada
Els convocats, entre ells el portaveu de SOM Gramenet a l'Ajuntament de Santa Coloma, ja van anunciar que no aniran al jutjat
El jutge de l'Audiència Nacional Fernando Andreu ha citat per a aquest dimecres a declarar com a investigats, a través de videoconferència, cinc persones que van cremar fotografies del Rei en la manifestació anticapitalista de la DiadaDiada. Els encausats, que ja van anunciar divendres que no aniran als jutjats, han sigut convocats per un presumpte delicte d'injúries a la Corona.
Entre els investigats hi ha Aitor Blanc, portaveu de SOM Gramenet a l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, candidatura en què participa Podem. La resta de citats són Jordi Almiñana, Nora Miralles, Ivan Altimira i Roger Santacana.
Miralles va formar part de la candidatura de la CUP a Barcelona, com a suplent, a les eleccions autonòmiques del 2015, mentre que Altimira és assessor del grup municipal dels cupaires a l'ajuntament de la capital catalana. Santacana també està vinculat al partit anticapitalista i figurava a les llistes de Manresa.
UNA "HUMIL DECISIÓ"
Divendres passat, Altimira va subratllar que cap dels cinc investigats compareixeran als jutjats, ja que han pres "la humil decisió de desobeir". Ho va explicar en una roda de premsa a la plaça del Rei de Barcelona davant una pancarta que deia 'Ni rei ni por. Desobeïm' i en què es podia veure una foto cremant de Felip VI.
Tant Altimira com Miralles van defensar en aquest acte que no han comès un delicte per haver cremat una foto o pàgines de la Constitució. Així mateix, van recalcar que no volen "demanar perdó per no reconèixer unes institucions que tenen una actitud feixista".
La fiscalia va obrir diligències després dels successos en la concentració anticapitalista de la Diada -organitzada per la CUP i altres entitats com Alerta, Arran i Endavant- que va recórrer l'Onze de Setembre passat els carrers de Barcelona i va demanar imputar els citats per presumptes injúries a la Corona. Les imatges del Rei cremades estaven impreses en fulls de paper que, al revers, contenien una pàgina de la Constitució.
- Urbanisme La UPF enderroca les últimes cases dels militars de la Ciutadella
- Home atrapat Rescaten un home tancat al recinte d'un prostíbul a Medinyà
- Judici fiscal general El cap de Gabinet d'Ayuso declara que "es desferma la bogeria" quan va donar el mail en què el fiscal es mostrava "disposat" a pactar amb González Amador
- L’acusat d’assetjar la família de Canet de Mar que va demanar més castellà a l’escola: «Va ser la crispació del procés»
- LLIGA DE CAMPIONS Courtois maquilla una sacsejada
- Prevenció Brian L. Mishara, psicòleg expert en suïcidi: "La primera pregunta no hauria de ser què et passa, sino qui ets"
- Crisi per la gestió de la dana El PP i Vox reprenen els contactes davant el relleu de Mazón i el nou cicle electoral
- Crisi per la gestió de la dana Rosa Álvarez: «Als nostres familiars els va matar la mala gestió, no el clima»
- Les memòries de l’excap de l’Estat Joan Carles, al seu fill: "Renunciar a la meva herència és rebutjar-me"
- El rei emèrit admet per primera vegada "relacions extraconjugals"
