Puigdemont demanarà els pròxims dies una reunió amb Rajoy per reclamar-li el referèndum
Munté anuncia que la Generalitat convocarà "com més aviat millor" una cimera de partits i entitats sobre la consulta
amonge35735446 el president de la generalitat carles puigdemont saludant 160930230329 /
La consellera de Presidència i portaveu del Govern, Neus Munté, ha anunciat aquest dilluns que el president Carles Puigdemont té previst trucar "en els pròxims dies" (a finals d'aquesta setmana o principis de la que ve el president del Govern, Mariano Rajoy, amb la intenció, a més de felicitar-lo, de sol·licitar-li una reunió per demanar-li un referèndum pactat i abordar altres assumptes sobre polítiques socials o infraestructures que ja va posar sobre la taula en l'anterior entrevista que van mantenir.
No obstant, Munté no s'ha mostrat gaire optimista sobre el resultat de la reunió al criticar l'actitud del PP, que, ha afegit, fa "una apel·lació al diàleg però absolutament condicionat" a abordar únicament la qüestió del finançament. "Només es pot parlar del que ells volen; això no és diàleg, és imposició", ha lamentat en declaracions a TV-3.
La consellera també ha explicat que Puigdemont no té intenció d'assistir a la cimera de presidents autonòmics que vol convocar Rajoy i ha reiterat que la Generalitat, per la "mala experiència acumulada", tampoc "liderarà" la negociació per renovar el sistema de finançament.
Notícies relacionadesSobre l'abstenció del PSOE que ha facilitat la investidura de Rajoy, Munté ha considerat que és "trist" i "difícil d'entendre". Segons ella, amb aquest gest els socialistes han "avalat" les polítiques del PP i, alhora, "han fallat amb el que} s'havien compromès amb el seu electorat, que era fer fora Rajoy, en un trist favor al sistema polític espanyol".
CIMERA SOBRE EL REFERÈNDUM
D'altra banda, Munté ha assegurat que la Generalitat té la intenció de convocar "com més aviat millor" una cimera de partits polítics i entitats socials per parlar del referèndum que Puigdemont vol celebrar el 2017 amb o sense l'aval de l'Executiu central. "Aquest és un Govern que treballa per a tothom. El que plantegem és que puguem votar i que tothom pugui tenir veu", ha afegit.
Pressupostos sense pujada d'IRPF
La Generalitat té previst tancar al novembre la negociació dels pressupostos de la Generalitat amb la CUP, uns comptes que, ha explicat Munté, no inclouran l'increment de l'IRPF que reclamen els anticapitalistes. "La pressió fiscal ja és excessiva en rendes altes i mitjanes", ha afegit, al mateix temps que ha confiat que la CUP estigui "al costat" del "mandat democràtic" en el qual es va reafirmar la majoria parlamentària en la qüestió de confiança.
Govern Neus Munté Carles Puigdemont Catalunya Govern Mariano Rajoy Independència de Catalunya
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79.432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- Per un quart premi Lorena Espinosa, propietària de l’administració de Badalona que ha repartit dos milions de la Loteria de Nadal 2025: «Es queda al barri»
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
