Iglesias diu que l''escrache' a González mostra "salut democràtica"
"Ja està bé que alguns treguin pit pel terrorisme d'Estat", retreu el líder de Podem
El PSOE expressa la seva repulsa per les protestes dels estudiants que van impedir una conferència de l'expresident
Tot i no compartir la forma com es va fer, Iglesias critica que hi hagi qui tregui pit amb el terrorisme d’Estat. /
Pablo Iglesias aprofundeix en la polèmica desencadenada per l''escrache' a Felipe González, Felipe González en què estudiants emmascarats van impedir que l'expresident pronunciés una conferència a la Universitat Autònoma de Madrid, aquest dimecres. El líder de Podem considera que aquest boicot és una mostra de "salut democràtica" i retreu la "pell fina" d'alguns polítics.
"Crec que és un símptoma de salut democràtica que els estudiants tinguessin prou memòria per dir que no és bonic que en un centre universitari intervingui qui treu pit amb el terrorisme d'Estat", ha assenyalat. Els seus comentaris, als passadissos del Congrés, són un pas més en el discurs d'Iglesias, que en les últimes setmanes ha endurit les seves crítiques a l'expresident socialista i ha arribat a reivindicar el polèmic discurs de la 'calç viva', en la fracassada investidura de Pedro Sánchez, al març.
Notícies relacionadesEl cap dels podemistes ha admès que no comparteix la "manera" com es va portar a terme l''escrache', però ha insistit que la universitat és un escenari habitual de protestes estudiantils. "En democràcia no es pot tenir la pell tan fina quan es protesta", ha opinat i ha criticat el tracte que rep als mitjans de comunicació. Més tard, en una conversa informal als passadissos del Congrés, ha explicat que hauria preferit que la protesta s'hagués desenvolupat de forma tranquil·la i que li haguessin permès parlar per contrastar opinions.
El diputat socialista Pedro Saura ha criticat des de la tribuna del Congrés el boicot i ha mostrat la seva "total repulsa" a un acte "per impedir la llibertat d'expressió".
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Repàs a 10 alcaldes de l’àrea de Barcelona en l’equador del mandat
- Preinscripció escolar a Catalunya El 91,5% dels alumnes d'I3 i el 89,6% dels de 1r d'ESO han estat admesos al centre públic demanat en primera opció
- Un paracaigudista resulta ferit molt greu a Empuriabrava
- De compres ¿Quan comencen les rebaixes d’estiu 2025? Dates de Zara, Mango i El Corte Inglés
- Aquesta és la flor groga silvestre que no deixes de veure pels carrers de Barcelona
- Crisi interna Santos Cerdán entrega l’acta quatre dies després de l’informe de la UCO i deixarà de ser aforat