Iglesias protesta al Congrés abans de conèixer-se la data d'investidura
Diputats podemistes exhibeixen fullets a favor dels drets humans i en deixen un a l'escó buit de Rajoy
La presidenta, Ana Pastor, es reuneix aquest dijous amb el Rei per tancar la ronda de consultes la setmana que ve
/
El Parlament sabrà aquest dijous el calendari de la investidura de Mariano Rajoy Mariano Rajoy, però el matí ha començat amb el focus d'atenció en una protesta, la de Pablo Iglesias en la seva entrada a l'hemicicle. El secretari general de Podem i alguns dels seus diputats han entrat a la sessió plenària amb fullets a favor dels drets humans, per visibilitzar la seva condemna als Centres d'Internament d'Estrangers (CIE), després del motí dels interns en el d'Aluche (Madrid) dimarts passat.Aluche (Madrid)
Iglesias ha deixat un dels fullets en l'escó buit de Rajoy, que encara no havia arribat a l'hemicicle, i ha intentat pronunciar un discurs. La presidenta del Congrés, Ana Pastor, li ha denegat aquesta possibilitat i li ha recordat que no estava en ús de paraula.
Notícies relacionadesEl portaveu del PP, Rafael Hernando, ha retret a Iglesias la seva actitud i l'ha acusat de muntar "el numeret" per aconseguir "els suports mediàtics" a l'estar perdent "el suport de la societat". "Els numerets, al circ estan millor", ha tancat.
CALENDARI DEL REI
Després de l'incident, Pastor s'ha desplaçat al palau de la Zarzuela. Allà li comunicarà al Rei la llista de líders polítics que han confirmat que assistiran a la ronda de consultes amb Felip VI -tots excepte ERC i Bildu-. Segons el previst, la Casa Reial comunicarà poc deprés l'horari d'aquestes converses, que es produiran els pròxims 24 i 25 d'octubre. Quan es confirmi l'horari en què finalitzen, la Cambra baixa podrà preparar la sessió d'investidura. Si el Rei comprimeix les converses entre dilluns i dimarts al matí, com s'espera, el ple començaria dimecres a la tarda, amb el discurs de Rajoy. Dijous intervindrien la resta de portaveus i es faria la primera votació, per a la qual es requereix majoria absoluta. Si no la supera, el dissabte 29 es farà la segona votació, per a la qual només són necessaris més 'sis' que 'nos'.
Ana Pastor Investidura Congrés PP - Partit Popular PSOE Pablo Iglesias Felip VI Podem Mariano Rajoy
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Crisi ramadera Confirmat un nou cas de pesta porcina a Catalunya, que eleva a 27 el nombre de senglars infectats
- Relacions socials La soledat no desitjada per Nadal: «M’agradaria celebrar-ho amb els meus fills, però sembla que no existeixo per a ningú»
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- Investigació a la dona del president L’Audiència manté Begoña Gómez imputada per malversació per l’«interès en els assumptes lucratius» de la seva assistent a la Moncloa
- Selectivitat Les proves d’accés a la universitat a Catalunya seran els dies 9, 10 i 11 de juny del 2026
