La BBC defineix el bloqueig al Congrés de "pantomima"
Qualifica la hipotètica convocatòria d'unes terceres eleccions per Nadal de molèstia "accidental o maquiavèl·lica"

abertran35334238 spain s acting prime minister and popular party leader maria160831104720 /
La BBC s'ha sumat a les crítiques internacionals al petri bloqueig que viu la política espanyola i ha qualificat la situació de "pantomima". El seu corresponsal a Madrid, James Badcock, relata en un article que Espanya es troba en una situació sense precedents, sotmesa a un estancament polític després de dues eleccions i vuit mesos sense govern. Sobre el PP i el seu candidat, Mariano Rajoy, diu que durant el seu govern el país ha recuperat l'ordre econòmic, però "la desocupació segueix sent molt alta i el PP es troba involucrat en una quantitat immensa d'escàndols de corrupció".
En un article titulat 'La lluita política a Espanya corre el risc de convertir-se en una pantomima nadalenca', el text no estalvia comentaris mordaços per al dirigent popular, a qui li destaca haver sortit del seu immobilisme habitual per pactar amb Ciutadans. Malgrat això, l'article recalca que "encara necessita l'abstenció del partit de l'oposició principal, el PSOE" per aconseguir la investidura, aclareix el periodista.
El corresponsal destaca els efectes de l'absència de govern, retrata el malestar de la població i destaca que unes terceres eleccions "podrien aprofundir en el sentit de la pantomima política", destacant l'existència d'un electorat poc entusiasta i fart del debat polític, a causa del calendari parlamentari. També dedica un comentari a Ana Pastor, que fixant la investidura el 30 i 31 d'agost implicaria noves eleccions per Nadal, una cosa molesta "ja sigui per accident o per disseny maquiavèl·lic" afirma el text.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Dol a Hollywood Adeu a Redford, llegenda progressista
- Exposició El duel ‘Leonardo vs. Michelangelo’, en experiència immersiva
- Mobilitat La futura llei del taxi preveu erradicar les VTC urbanes a Barcelona
- Educació La Fundació Bofill proposa un pla per millorar la comprensió lectora
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Cinema 'Sirat', d'Oliver Laxe, representarà Espanya als Oscar 2026
- «Genocidi» a Gaza El Govern aprovarà dimarts el decret d’embargament a Israel després de resoldre els esculls a duanes
- El piromusical dels Estopa
- Vida i llegat de Durruti en òpera rock