ERC i PDC plantegen portar el RUI als pressupostos
Pascal i Aragonès tenen un gest amb la CUP a l'obrir-se a incloure una partida per al referèndum
Quan només queda un mes per a la qüestió de confiança, els socis de Junts pel Sí comencen a fer moviments per assegurar-se el suport de la CUP. Aquest dimarts, tant des d'ERC com des del PDC s'ha volgut obrir la porta a incloure el RUI en els pressupostos de la Generalitat.
Ho han fet per boca de Pere Aragonès i Marta Pascal. El secretari d'Economia de la Generalitat ha sigut el primer que ha plantejat aquesta opció als micròfons d''El món a RAC-1'. "Si s'ha de posar una partida pressupostària per al RUI, ho farem", ha assegurat el republicà. "Hem ofert a la CUP iniciar les converses sobre el pressupost específicament. La CUP va dir que abans volien parlar de la qüestió de confiança amb el president. Una vegada s'hagin portat a terme aquestes converses, veurem quin és el marc i des del departament d'Economia, intentarem consensuar una proposta amb els socis amb qui hem de pactar al Parlament, que tot indica que ha de ser la CUP".
A 240 quilòmetres de distància, des de la Universitat d'Estiu de Prada de Conflent, la coordinadora general del Partit Demòcrata Català ha apuntat en la mateixa línia. "Sempre hem dit que el RUI és una oportunitat, és una opció oberta i que hem de contemplar i parlar, i per tant, no és una mala idea contemplar-lo als pressupostos”. Això sí, la diputada convergent ha tornat a demanar a la CUP que aquest referèndum unilateral no es converteixi en una imposició.
Referèndum a Catalunya Marta Pascal PDECat CUP ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Pressupostos Generalitat de Catalunya Catalunya Independència de Catalunya
- 60 empreses avaluen licitar per l’L9, carreteres i electrolineres
- El sector de les infraestructures veu una "oportunitat" en les concessions
- Gestió publicoprivada
- TELEVISIÓ I MAS Gemio, Henar i Gabilondo
- Salut Aquest és el iogurt més sa del món, segons el cardiòleg Aurelio Rojas: millora la microbiota, reforça el sistema immunitari i redueix el colesterol
