LA NOVA LEGISLATURA
En Comú Podem renuncia a demanar grup propi al Congrés
La força catalana opta per integrar-se a la bancada de Podem
Els diputats de Compromís, en canvi, prefereixen formar part del Grup Mixt
Com ja va passar al mes de gener, la disjuntiva d'En Comú Podem sobre si sol·licitar grup propi al Congrés dels Diputats o integrar-se dins del grup de Podem ha generat importants dubtes a la cúpula de la coalició encapçalada per Xavier Domènech. Finalment, i en l'últim dia de termini, la força catalana ha renunciat a registrar la petició de grup propi i, conseqüentment, els seus 12 diputats s'han sumat als 45 amb què ja comptava l'anomenat Grup Confederal Units Podem.
Fonts consultades per l'ACN detallen que el grup hauria optat per aquesta decisió perquè, en cas d'haver-se inscrit com a grup propi, Domènech no hauria pogut ocupar el càrrec de portaveu parlamentari. En aquest sentit, el reglament estableix que si no es disposa de grup propi, el partit ha de formar part del Grup Mixt, o bé unir-se a un altre grup ja constituït. Si hagués optat per aquesta segona possibilitat, En Comú Podem s'hauria d'haver integrat a Units Podem una vegada que els càrrecs ja haguessin sigut adjudicats.
Les mateixes fonts asseguren que la decisió s'ha pres després de diverses reunions amb portaveus al Congrés del PSOE i el PP, que han comunicat que les seves formacions no recolzarien un hipotètic grup propi d'En Comú Podem. En el grup conjunt, les dues forces s'han repartit les responsabilitats, els temps d'intervenció en els plens i les preguntes en la sessió de control al Govern. Tot i així, aquestes mesures estan pendents d'aprovació. L'última paraula la tindrà la Mesa, que es reunirà dimecres que ve per ratificar la formació dels grups parlamentaris.
Notícies relacionadesDes del compte de Twitter d'En Comú Podem han justificat la seva decisió. La força catalana ha lamentat la falta de suports del PP i el PSOE, que els hauria permès tenir grup propi. Així mateix, ha criticat que, en canvi, tots dos partits recolzin CDC, que no compleix els requisits per constituir-se com a tal. La formació ha reivindicat els avantatges de formar part del grup d'Units Podem al Congrés, entre els quals ha destacat la disciplina de vot, presència a les Comissions i participació en els debats.
2/6
— En Comú Podem (@EnComu_Podem) 26 de julio de 2016
En Comú Podem es va reunir amb els portaveus de PP i PSOE que van afirmar que no ens donarien mai el grup propi per "raons polítiques"
4/6
— En Comú Podem (@EnComu_Podem) 26 de julio de 2016
El més greu és que el PSOE s’oposi a la constitució del grup parlamentari d’ECP i sí doni suport a CDC que no compleix requisits
6/6
— En Comú Podem (@EnComu_Podem) 26 de julio de 2016
Aquest grup garanteix a ECP les característiques d’un grup propi: disciplina de vot, participació debats i presència a les Comissions
COMPROMÍS I EN MAREA REIVINDIQUEN EL GRUP PROPI
L'opció presa per En Comú Podem dista dels camins escollits per les altres dues confluències autonòmiques de Podem, Compromís i En Marea. La coalició valenciana ja es va registrar com a grup propi en les últimes eleccions del 20-D i, en aquesta ocasió, ha tornat a fer-ho, sabent que quedarà inscrita en el Grup Mixt, cosa que ja li va passar fa sis mesos després de negar-se la Mesa a la seva petició de grup propi. La coalició gallega En Marea té previst registrar la seva sol·licitud de grup propi aquest dimarts.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça planeja un homenatge a Messi per inaugurar el Camp Nou acabat
- Atacs al Govern Les saunes del pare de Begoña Gómez, el «míssil de flotació» llançat des de les clavegueres per Villarejo contra Sánchez: «Això el mata»
- EL FINANÇAMENT Montero proposa «federalitzar la gestió tributària» per a totes les comunitats «per igual» i no només per a Catalunya