Margallo defensa que la competència en afers estrangers és només de l'Estat
El ministre ha insistit també en la necessitat d'un govern del PP per evitar unes terceres eleccions

/
El ministre d'Exteriors en funcions, José Manuel García-Margallo, manté inalterable la seva postura sobre la Conselleria d'Exteriors creada per la Generalitat de Catalunya. El ministre va afirmar dijous passat, en una roda de premsa que va oferir amb el seu homòleg equatorià, Guillaume Long, que les comunitats autònomes no són subjecte de dret internacional i que aquest correspon únicament a l'Administració General de l'Estat.
"El problema no és el nom", afirmava el cap de la diplomàcia espanyola en referència a la Conselleria d'Exteriors. "La direcció de la política exterior correspon al Govern, a qui també correspon la coordinació de les accions a l'exterior que en l'exercici de les seves competències desenvolupin les comunitats", va subratllar García-Margallo.
Les declaracions van tenir lloc després que el Tribunal Constitucional aixequés la suspensió cautelar sobre el departament que dirigeix Raül Romeva, prèviament impugnat per la vulneració d'una competència exclusiva estatal.
NOVES ELECCIONS
Notícies relacionadesEn referència al futur polític d'Espanya, el ministre va afirmar que o el Partit Popular està en el govern o Espanya està abocada a unes terceres eleccions. Al mateix temps va reconèixer la necessitat d'una "conjunció constitucionalista dels tres partits", on "el PSOE és imprescindible" per encarar les reformes necessàries a Espanya.
En aquest sentit, Margallo va insistir en la necessitat d'"un govern amb un suport parlamentari extraordinàriament sòlid” per fer front als desafiaments que presenta el país. Així mateix, reconeixia que “la bona notícia” del resultat electoral és que obliga els partits a dialogar.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Acte a Barcelona Feijóo promet «més finançament» per a Catalunya si governa: «Sé que el necessita i el tindrà»