Oriol Junqueras lamenta el veto als pressupostos "més expansius" en un lustre
Recorda que els comptes preveuen un augment de les partides del 5%
Adverteix que la pròrroga dels comptes tindrà "conseqüències greus"
El vicepresident i ’conseller’ de Economia, Oriol Junqueras, alerta a la CUP de que els ciutadans pagaran les conseqüències extremadament greus de no aprovar els pressupostos. /
El vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, ha iniciat aquest dimecres el debat a la totalitat dels pressupostos de la Generalitat lamentant que, després del que va passar dimarts a la seu de la CUP, els comptes de l'Executiu català hagin de ser tornats als torils. El lament del republicà el causa el fet que el projecte de pressupostos del 2016 és "el més expansiu" en anys, en concret, des de l'inici de les retallades el 2010. En xifres, el pressupost que serà rebutjat suposaria un augment de 1.100 milions, dels quals 873 serien destinats a polítiques socials.
Junqueras ha detallat que el líquid disponible per als diferents departaments del Govern, en el projecte que no veurà la llum, s'incrementava un 5,3%. I que el 78% de l'augment pressupostari, la variació entre els comptes de l'any passat, es destinaria a polítiques socials. Això provoca que, en números absoluts, aquestes polítiques suposen el 73% de tot el pressupost. "Prorrogar uns comptes quan l'opció són uns pressupostos molt diferents, amb més recursos, tindrà conseqüències greus per a l'impuls de l'economia i en la prestació de serveis", ha advertit Junqueras.
Notícies relacionadesEl conseller d'Economia ha glossat les excel·lències de l'economia catalana, amb un creixement previst per al 2,9% i un PIB brut que ja no és de 200.000, com d'una manera intuïtiva es calculava, sinó que s'acosta als 230.000. Una diferència que no solament suposa un augment de flux monetari, sinó també una elevació de la xifra absoluta del límit de dèficit.
En l'apartat de les crítiques a l'Estat, dos punts. El càlcul a la baixa dels diners que avança el Govern a la Generalitat i el retard a l'hora de fer la pertinent liquidació, és a dir, arrodonir els ingressos de les autonomies. I, evidentment, l'"arbitrarietat" del límit de dèficit que fixa el Ministeri d'Hisenda. El respecte d'aquest límit és, precisament, un dels punts que més distancien el Govern català dels seus socis (?) d'estabilitat, la CUP.
Junts pel sí CUP Pressupostos Generalitat de Catalunya Oriol Junqueras Independència de Catalunya
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Aquesta moneda del Mundial del 82 es converteix en un tresor: pot arribar a 35.000 euros
- Quan i com s’aplicarien Els canvis que planteja Treball per al permís per defunció d’un familiar i per cures pal·liatives
- Valor incalculable ¿Què se sap del robatori al Louvre i qui són els lladres? Les dues hipòtesis que estudien la policia i els experts
- Hàbit nociu Igualtat alerta en una campanya que «l’escola» del porno pot tenir «conseqüències devastadores»
- Negociació amb el Govern ERC admet avenços en la negociació del nou finançament però continua veient lluny un acord
