S'AIXECA EL SECRET SUMARI
Un testimoni assenyala Arias Cañete en el 'cas Acuamed'
El jutge afirma que l'empresa afavoria "escandalosament" interessos privats
El jutge Eloy Velasco sosté que darrere el frau milionari de l’empresa Acuamed, dependent del Ministeri d’Agricultura, s’hi amaga una organització criminal que es dedicava «escandalosament» a afavorir interessos privats. Així consta al sumari obert en aquesta causa i en què van ser detingudes 13 persones, entre elles el seu director, Arcadio Mateo, i en què han declarat diversos testimonis. Un d’ells, Francisco Valiente, que va denunciar les irregularitats d’aquesta empresa, va implicar l’exministre d’Agricultura Miguel Arias Cañete.
Aquest testimoni, exdirector general d’enginyeria, que va ser acomiadat per Mateo, va explicar que el van enviar a inspeccionar la dessaladora d’Almanzara a Almeria, que havia patit una inundació el 2012, quan es va incorporar a aquest càrrec el març del 2013. Va assegurar que després de la riuada no s’havia «fet cap reparació» perquè allò «estava arruïnat». I es va establir que la responsabilitat havia de ser compartida entre el contractista i l’Estat. «Era culpa de tots per no tenir assegurança», va aclarir.
Valiente va comentar que va patir «pressions insuportables» perquè FCC cobrés uns pagaments que, al seu parer, eren «irregulars». I va relatar que es va acordar una compensació de 40 milions a la contractista que es van consignar en una partida de 36 milions d’euros en els pressupostos generals del 2015. Aquesta liquidació va ser acordada en reunions «del més alt nivell» amb Cañete.
Notícies relacionadesEL DESTÍ DELS DINERS / «¿Per ordres de quin superior actuava?» i «¿ho feia per finançar un partit polític o per ficar-se els diners a la butxaca?», va inquirir el jutge a Mateo. L’exdirector d’Acuamed es va acollir al seu dret a no declarar.
Per la seva part, Gabriela Mañueco, que segons Velasco és «el braç dret i primari» de Mateo, va justificar que un altre dels acusats, Nicolás Steegman, aconseguís tres dels sis contractes sota sospita. «Steegman tenia una habilitat especial, desconec quina, per encertar amb el preu de les ofertes», va postil·lar.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se