ELS PACTES PER FORMAR GOVERN
Errejón: "Un acord C's-PSOE no dóna investidura"
Podem, "molt optimista" després de la macroreunió, no es mostra preocupat per la trobada Rivera-Sánchez
Després de cinc hores de reunió a quatre i abans de tornar-se a trobar aquest dimarts tot sol amb el PSOE, Podem es mostra “molt optimista" en l'objectiu d'arribar a un Govern de progrés. Iñigo Errejón no s'ha mostrat preocupat per la trobada Rivera-Sánchez. "Si demà el PSOE i Ciutadans anuncien un acord no és investidura, només serà un espectacle de focs artificials. Un acord Ciutadans-PSOE no dóna investidura. Un govern estable només pot sortir d'aquesta taula a quatre. Si en aquesta taula no hi ha acord no hi ha investidura", ha certificat el portaveu de Podem al Congrés,
Errejón ha explicat que havien treballat en sis eixos: econòmic, social, regeneració democràtica, reforma territorial, política exterior i les garanties que es puguin convertir en polítiques públiques i que no estiguessin "firmant un xec en blanc”. "Ens encantaria comptar amb l'abstenció o el vot a favor de Ciutadans", ha afegit.
SUPORT DEL PNB I ABSTENCIÓ DELS INDEPENDENTISTES CATALANS
De totes maneres la seva aritmètica passaria per un vot favorable del PNB i l'abstenció dels 17 diputats independentistes catalans.
Notícies relacionades"Treballarem fins a l'últim minut. Hi ha fonament. Per nosaltres no quedarà. No ens aixecarem fins que hi hagi la possibilitat d'un govern del canvi”, ha promès.
Xavier Domènech ha defensat que no havien arribat a debatre sobre el referèndum per a Catalunya, que Iglesias havia dit al matí que no era una línia vermella, per falta de temps en aquestes cinc hores de reunió. El portaveu d'En Comú Podem ha volgut deixar clar que no es plantegen l'abstenció davant un Govern PSOE-Ciutadans i que els sorprendria després del nivell de concreció que ha tingut la reunió a quatre. "Em costaria entendre que demà hi hauria un acord PSOE-C's. Crec que tindria un punt contradictori".
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- Restauració Tanquen una desena de bars i restaurants de la Costa Brava després del suïcidi del propietari
- Accident a Portugal Almenys 15 morts i 18 ferits al descarrilar un funicular a Lisboa
- Un crim sense resoldre 24 anys desprén L’ADN del jersei d’Helena Jubany obre la porta a un judici
- Sanitat privada El grup Vithas estrenarà el seu hospital de referència a Catalunya a l’octubre
- Discrepàncies internes Rull rebutja els motius de Giró per anar-se’n de Junts: «Quan hi ha possibilitat d’entesa s’entra a fons, aquí i a Madrid»
- Festa Major de Barcelona Estopa firmarà la banda sonora del Piromusical de la Mercè 2025
- Aerolínies Barcelona és la connexió més afectada per la retallada de 36 rutes de Ryanair
- CCOO Lledoners denuncia l'agressió sexual d'un intern a una treballadora del centre
- Ciberseguretat Evita ser estafat amb només desactivar aquesta opció del telèfon