TRIBUNALS
L'Audiència reobre el cas de l'esborrat dels ordinadors de Bárcenas
L'objectiu és investigar qui al PP va donar l'ordre d'eliminar els arxius informàtics

Luis Barcenas, extresorer del Partit Popular, surt de l’Audiència Nacional. /
L'Audiència Provincial de Madrid ha ordenat que es reobri la investigació de l'esborrat d'ordinadors de Luis Bárcenas al PP per saber qui va ordenar la destrucció dels discos dursdiscos durs quan l'extresorer del partit conservador ja havia reconegut que controlava la caixa b de la formació. Els jutges revelen que el sumari ha estat perdut durant un any i mig, des que es va arxivar el 2013, i que ha hagut de ser refet.
La magistrada va decretar el tancament d'aquesta investigació al rebutjar que l'esborrat dels discos pogués ser constitutiu d'un delicte de danys informàtics i un altre d'encobriment sense "fer cap diligència". Ara s'investigaran aquests fets al considerar que cal saber qui va ordenar la destrucció dels discos durs en els quals, segons Bárcenas, estaven arxivats els documents que acreditaven la comptabilitat opaca del PP.
El tribunal recorda que el jutge Pablo Ruiz, que va remetre aquest cas als jutjats de Madrid, va establir que el PP "ha usat fonts de finançament aliena al circuit econòmic legal" durant 18 anys. L'extresorer popular va confirmar aquests extrems en una declaració que va prestar el juliol del 2013 i va aportar uns documents incomplets perquè no els va poder completar amb els arxius que guardava als seus ordinadors al PP.
No obstant, la formació conservadora no va poder entregar aquests discos al reconèixer que els havia esborrat perquè eren de la seva propietat després que Bárcenas deixés de treballar en aquest partit i perquè un jutjat de Madrid va arxivar una denúncia per robatori presentada per l'extresorer per la desaparició dels seus equips informàtics.
ELS ARGUMENTS
Notícies relacionadesL'Audiència de Madrid sosté que el PP era el propietari dels aparells, però no del seu contingut, segons doctrina consolidada del Tribunal Constitucional i del Tribunal Suprem. "El normal", diuen els jutges, "és que quan cessa l'activitat laboral del treballador aquest obtingui una còpia dels seus fitxers que no continguin informació rellevant". En aquest cas, els magistrats descarten aquesta possibilitat davant la denúncia de robatori de Bárcenas.
Per això, el tribunal considera que en aquest cas s'han produït els dos delictes, ja que amb l'esborrat dels arxius es podria haver encobert una activitat delictiva denunciada per Bárcenas. I qualifica l'arxivament dictat per la jutge de "prematur".
- Singularitat arquitectònica La desgràcia que explica per què hi ha un escut del Barça a una finestra de Santa María del Mar
- Al Besòs i el Maresme Calor, por i avaries constants en un bloc de pisos públics de Barcelona: «Tenim una desprotecció total»
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- Previsió meteorològica El fum dels incendis condiciona el temps a Catalunya i accelera la baixada de les temperatures
- Final de l’onada de calor Catalunya posa en prealerta el pla Inuncat davant la previsió de pluges intenses
- 147 anys La Colla Jove de Tarragona venç el mite del pilar de 8 a la plaça de les Cols en un Sant Magí històric
- EL FUTUR DEL ‘9’ Lewandowski entra al seu quart (i últim) capítol amb el Barça
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- Foc Detingut un menor de 17 anys com a presumpte autor de vuit incendis forestals a Santiago
- Conflicte Sally Rooney podria ser arrestada per delicte terrorista després de mostrar el seu suport a Palestine Action