El PP portarà en el seu programa electoral una defensa "contundent" de la unitat d'Espanya
Els populars volen explotar electoralment el conflicte català, adduint que Rajoy és el millor garant perquè la "desconnexió" fracassi
Mariano Rajoy ja està supervisant l'esborrany del programa electoral que la vicesecretària d'estudis i programes del PP, Andrea Levy, ha preparat amb les aportacions dels ministres, diferents sectors del partit, els afiliats i diversos col·lectius socials. Una vegada el cap dels conservadors embasti els últims detalls, el PP farà públic el programa, previsiblement la setmana que ve, una vegada aquest dissabte presenti oficialment a Barcelona els seus cap de cartell, en un acte que estava previst per al cap de setmana passat i que va ser suspès pels atemptats de París.
El vicesecretari de sectorial, Javier Maroto, ha avançat que el programa conservador s'articularà en tres eixos, en resposta a les "principals preocupacions" dels espanyols. Un d'ells, serà la defensa de la unitat d'Espanya. El seu compromís electoral serà "contundent" en aquest aspecte, ha assegurat Maroto, i inclourà "mesures concretes" que de moment ha preferit no revelar. Aquestes promeses aniran acompanyades, a més, de l'"acció" de l'Executiu central si la Generalitat, el Parlament o algun grup parlamentari posa en marxa la resolució rupturista que va ser suspesa pel Tribunal ConstitucionalTribunal Constitucional.
I és que, encara que van ser Junts pel Sí i la CUP els que van decidir accelerar el procés sobiranista a les portes de les eleccions generals, el PP està esprement la conjuntura per intentar inocular entre els espanyols la idea que Rajoy és la millor garantia perquè les aspiracions de "desconnexió" dels independentistes caiguin en sac foradat.
RÈDIT A LA RESTA D'ESPANYA
Encara que a Catalunya el missatge de fermesa i immobilisme cap a les demandes d'amplis sectors de la població, com es va poder comprovar el 27 de setembre, els ha restat suports, els populars esperen que a la resta d'Espanya sí que els doni rèdits i eviti part de la fuga de vots que, per aquest motiu, s'està registrant cap a Ciutadans. És per això que el programa electoral incidirà en mesures encaminades a la defensa de la unitat d'Espanya o dels seus símbols i, a diferència de la resta de formacions, no proposarà una reforma de la Constitució destinada a buscar un millor encaix a Catalunya o a redistribuir les competències autonòmiques i estatals.
Sí que enunciarà en canvi un nou model de finançament autonòmic o que el Senat es converteixi en cambra de representació territorial, però que no necessitin d'una modificació en la llei de lleis.
LES PROMESES ANTITERRORISTES
Així mateix, el PP, donada la intranquil·litat que ha generat en la població la massacre de París, incidirà en la "seguretat" com un altre dels punts forts del seu programa i per tant de la candidatura de Rajoy. Maroto ha revelat aquest dimarts que serà el tercer eix --juntament amb l'econòmic-- que conformarà el programa.
Notícies relacionadesEl dirigent popular ha aprofitat de passada, com va fer dilluns la vicepresidenta, Soraya Saénz de Santamaría, per criticar Podem per la seva suposada "incoherència" davant el terrorisme, al no voler sumar-se al pacte antigihadista i promoure en diferents ajuntaments minuts de silenci al mateix temps per les víctimes de París i dels bombardejos que França està fent a Síria.
L'estratègia del PP passa en aquest aspecte per 'vendre' que davant l'"ambigüitat" d'altres, Rajoy representa "l'experiència, la garantia i la seguretat" necessària davant els atacs terroristes.
Eleccions generals PP - Partit Popular Mariano Rajoy Independència de Catalunya Programas electorales
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- LA PRESSIÓ FISCAL Un veí de Collbató aconsegueix que li retornin diners de la taxa de residus
- CAS SEPI El jutge deixa lliure Leire Díez, l’expresident de la SEPI i el ‘soci’ de Cerdán al no demanar la fiscal el seu ingrés a la presó
- Obituari Mor l’exdirectiu del Barça Gabriel Masfurroll
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Condemna històrica del Suprem El futur de García Ortiz: una petició de nul·litat i la incògnita de la seva continuïtat en la carrera
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
